loader image

جستجو

Day: شهریور 4, 1402

جروزالم پست:
نگرانی اسرائیل از برد و توانایی پهپادهای ایران

نشریه «جروزالم پست» عنوان کرد: پهپاد «مهاجر-۱۰»، ۲ هزار کیلومتر برد دارد و قادر است تا ۲۴ ساعت در ارتفاع ۷ هزار متری پرواز کند و این بدان معناست که ایران می‌تواند از این پهپاد برای تهدید اسرائیل یا نیروهای آمریکایی در منطقه استفاده کند.

مطالعه مطلب

اکونومیست:
بلوک بریکس مملو از تنش است

نشریه «اکونومیست» در گزارشی ضمن اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس سران بریکس در روز 22 آگوست در یکی از شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی،‌تاکید کرد: تلاش‌های چین برای گسترش این بلوک تنش‌ها و تناقضات آن را آشکار می‌کند.

مطالعه مطلب

فارن افرز:
نقش آمریکا در عادی‌سازی اسرائیل و عربستان

نشریه «فارن افرز» در یادداشتی ضمن اشاره به نقش آمریکا در عادی‌سازی اسرائیل و عربستان، نوشت: یک توافق عادی‌سازی بین تل آویو و ریاض  با میانجیگری واشنگتن به‌وضوح برای رفع نگرانی‌های آمریکا در مورد نفوذ چین در غرب‌آسیا طراحی‌شده است.

مطالعه مطلب

کریدل:
آسیای میانه میدان نبرد جدید است

نشریه «کریدل» در مقاله خود با اشاره به اینکه آسیای میانه میدان نبرد جدید است، تاکید کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ اطلاعی از فرهنگ و ذهنیت یا سنت‌های مردمان آسیای میانه ندارند، بنابراین نمی‌توانند و نخواهند توانست با آنان تعامل داشته باشند.

مطالعه مطلب

صدای آمریکا:
نامه سرگشاده خطاب به بایدن

شبکه خبری‌ «صدای آمریکا» در گزارش خود از نامه سرگشاده خطاب به بایدن خبر داد و اعلام کرد: در نامه‌ سرگشاده ۲۶ سناتور، دولت به نقض سیاست «عدم امتیازدهی» و پرداخت باج بزرگ ۶ میلیارد دلاری به یک دولت اصلی حامی تروریسم و همچنین «دور زدن کنگره آمریکا» متهم می‌شود.

مطالعه مطلب

نیو ثینکینگ:
آیا ایران از گرفتار شدن اسرائیل در تنگنا نفع می‌برد؟

نشریه «نیو ثینکینگ» در یادداشت خود با اشاره به اینکه دولت یهود با یک بحران قانون اساسی بی‌سابقه دست‌وپنجه نرم می‌کند،به بررسی این سوال پرداخت که آیا ایران از گرفتار شدن اسرائیل در تنگنا نفع می‌برد؟

مطالعه مطلب