loader image

جستجو

Day: مهر 12, 1402

اکونومیست:
فاجعه انسانی قره‌باغ

نشریه «اکونومیست» در مقاله خود به بررسی فاجعه انسانی قره‌باغ پرداخت و نوشت: دولت‌های غربی باید به ارمنستان کمک کنند تا با هجوم بزرگ پناهجویان قره‌باغ کنار بیاید و همچنین به مذاکره برای یک توافق صلح عادلانه و در نتیجه پایدار بین ارمنستان و آذربایجان منجر شوند.

مطالعه مطلب

فارن پالیسی:
آمریکا در رقابت قدرت نرم با چین نمی‌بازد

نشریه «فارن پالیسی» در یادداشی با اشاره به اینکه آمریکا می‌تواند از طریق سه اقدام کلیدی در رقابت قدرت نرم پیروز شود، تاکید کرد: دولت بایدن گام‌های بلندی در به ‌کارگیری قدرت نرم برای پیشبرد این اهداف برداشته است.

مطالعه مطلب

فارن افرز:
بی‌اعتمادی شی به ارتش جمهوری خلق چین

نشریه «فارن افرز» در یادداشت خود با اشاره به پاک‌سازهای اخیر دولت شی در ارتش جمهوری خلق چین، نوشت: دانش شی از مخفی بودن و سوءمدیریت ارتش جمهوری خلق چین در اعماق ساختار خود می‌تواند او را به مهارت عملیاتی آن در یک بحران یا درگیری دچار تردید کند.

مطالعه مطلب

نیوزویک:
بدون دخالت آمریکا، قفقاز نابود خواهد شد

نشریه «نیوزویک» در گزارشی ضمن اشاره به اینکه بدون دخالت آمریکا قفقاز نابود خواهد شد، تاکید کرد: اگر آمریکا نتواند خلأ امنیتی قفقاز را پر کند، نه‌تنها تسلط خود را بر منطقه تضعیف از دست خواهد داد، بلکه در را به روی تراژدی‌های بیشتری باز خواهد کرد.

مطالعه مطلب

فارن پالیسی:
سقوط جنگ‌طلب در سنا

نشریه «فارن پالیسی» در مطلب  خود با اشاره به کیفرخواست جنجالی رییس کمیته روابط خارجه سنای آمریکا، نوشت:  سقوط «منندز» به یکی از برجسته‌ترین کمیته‌های کنگره آمریکا که میراث فراوانی در سیاست خارجه این کشور بر جای گذاشته، آسیب خواهد زد.

مطالعه مطلب