loader image

جستجو

Day: خرداد 11, 1403

جیمز تاون:
سراب چندقطبی با محوریت چین و اروپا

اندیشکده «جیمز تاون» در مقاله تازه خود به بررسی سراب چند قطبی با محوریت چین و اروپا پرداخت و تاکید کرد: جمهوری خلق چین بر این باور است که تقویت روابط با اروپا برای حفظ دسترسی به بازارها و فناوری‌های حیاتی در بحبوحه تلاش‌های تحت رهبری آمریکا برای سرکوب توسعه فناوری و اقتصادی آن ضروری است.

مطالعه مطلب

فارن پالیسی:
اقتدارگرایان صلح‌طلب

نشریه «فارن پالیسی» نوشت: اقتدارگراها به خاطر صرف منابع برای سرمایه‌گذاری‌های صلح‌آمیز با نتایج نامشخص شناخته نمی‌شوند، آن‌ها بر روی هنجارهای حکمرانی تمرکز نمی‌کنند، بلکه اغلب به تحکیم قدرت و جایگاه اقتدارگرایان دیگر راضی می‌شوند.

مطالعه مطلب

جروزالم پست:
پیروزی اسرائیل در جنگ در سایه‌ای از تردید

نشریه «جروزالم پست» در یادداشتی با اشاره به پیروزی اسرائیل در جنگ در سایه‌ای از تردید است، نوشت: انگیزه واشنگتن برای اعمال کنترل بر تلاش‌های نظامی اسرائیل در غزه و مردم فلسطین، نتیجه مواضع عرب‌گرایانه آن است و نه طرفداری از اسرائیل.

مطالعه مطلب

تگزاس نشنال سکیوریتی:
بازنگری سیاست آمریکا در آفریقا در میان واقعیت‌های ژئوپلیتیکی در حال تغییر

موسسه «تگزاس نشنال سکیوریتی » در مقاله‌ای با اشاره به بازنگری سیاست آمریکا در آفریقا در میان واقعیت‌های ژئوپلیتیکی در حال تغییر، تاکید کرد:  تلاش‌های آمریکا برای ترویج دموکراسی و تقویت امنیت در آفریقا با افزایش رقابت قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای با چین و روسیه پیچیده شده است.

مطالعه مطلب