loader image

جستجو

Day: خرداد 19, 1403

اوراسین تایمز:
قفقاز جنوبی؛ محل رقابت ایران، ترکیه و روسیه

نشریه «اوراسین تایمز» نوشت:  صفحه شطرنج سیاسی قفقاز جنوبی پس از فروپاشی شوروی شاهد تغییرات گسترده ای بوده است و به دلیل خروج روسیه از منطقه، دو قدرت نوظهور، ایران و ترکیه به‌دنبال پر کردن این خلاء بودند.

مطالعه مطلب

مطالعات امنیت ملی (INSS):
نتیجه‌ سفر صدراعظم آلمان به چین

موسسه «مطالعات امنیت ملی (INSS)» در یادداشت خود به بررسی نتیجه سفر صدراعظم آلمان به چین پرداخت و نوشت: «استراتژی چین» آلمان در سال 2023 منتشر شده است که چین را به‌عنوان یک شریک و رقیب سیستماتیک تعریف می‌کند.

مطالعه مطلب

میدل ایست مانیتور:
غزه و افول هژمونی آمریکا و غرب

وبگاه «میدل ایست مانیتور» در مقاله تازه خود به بررسی موضوع غزه و افول هژمونی آمریکا و غرب پرداخت و تاکید کرد: نمای ارزش‌های اخلاقی و آزادی که غرب از آن دفاع می‌کند، با یورش نسل‌کشی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به غزه اکنون تیر و کثیف می‌شود

مطالعه مطلب

وکس:
چه بر سر جنگ علیه تروریسم آمده است؟

نشریه «وکس» در مطلبی با اشاره به اینکه سالانه صدها حمله هوایی  علیه گروه‌های تروریستی در سراسر جهان  توسط آمریکا صورت می‌گیرد، نوشت: تهدید اصلی منطقه، داعش خراسان است، گروهی منطقه‌ای وابسته به شبکه تروریستی جهانی.

مطالعه مطلب

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی
رئیس کمیته نظامی ناتو در گفت‌وگوی شانگری-لا شرکت می‌کند

وبگاه «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» در گزارش خود از شرکت رئیس کمیته نظامی ناتو در گفت‌وگوی شانگری-لا خبر داد و اعلام کرد: گفت‌وگوهای نظامی بین ناتو و چین از سال 2010 با تعلیق کوتاهی به دلیل کرونا به‌طور منظم آغاز شده است.

مطالعه مطلب