loader image

جستجو

Day: خرداد 27, 1403

مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS):
ناتو برای جنگ آماده است

مرکز «مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)» در مقاله خود با اشاره به اینکه توانایی‌های انباشته ناتو به‌طور قابل‌توجهی بدون آمریکا،‌برتر از روسیه است، عنوان کرد: این مزیت لزوماً به میدان نبرد ترجمه نمی‌شود، زیرا ناتو با شکاف‌های قابل‌توجهی در توانایی و چالش‌های آمادگی مواجه است.

مطالعه مطلب

نیوزویک:
روابط روسیه و ایران با مشکل مواجه شده است

نشریه «نیوزویک» در مطلب تازه خود با اشاره به اینکه روابط روسیه و ایران با مشکل مواجه شده است، عنوان کرد: ایران متحد کلیدی روسیه است و روابط نظامی و اقتصادی این کشورها عمیق‌تر و باعث نگرانی آمریکا و اسرائیل شده است.

مطالعه مطلب

مطالعات امنیت ملی (INSS):
سخنرانی بایدن برای اسرائیل فرصت بود یا مانع؟

موسسه «مطالعات امنیت ملی (INSS)» دریادداشت خود ضمن اشاره به سخنرانی بایدن درباره طرح اسرائیل برای آتش‌بس پایدار، نوشت: سخنرانی بایدن در مورد پایان جنگ غزه برای رسیدن به واسطه‌ها از جمله قطر و مصر، حماس، اسرائیل، جامعه بین‌المللی و افکار عمومی آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

مطالعه مطلب

تایمز آسیای میانه:
آمادگی افغانستان برای مسائل آب آسیای میانه

نشریه «تایمز آسیای میانه» در گزارش تازه خود از آمادگی افغانستان برای مسائل آب آسیای میانه خبر داد و اعلام کرد: طالبان باید درک کند که آب نباید موضوع چانه‌زنی باشد و کشورهای آسیای میانه می‌توانند به‌عنوان یک جبهه متحد برای حفاظت از منافع خود عمل کنند.

مطالعه مطلب

آسیا تایمز:
استراتژی پایگاه نظامی جهانی چین در حال شکل‌گیری است

وبگاه «آسیا تایمز» در یادداشتی با اشاره به اینکه پکن  ‌به‌دنبال دسترسی به پایگاه در کوبا، پاکستان، تانزانیا، سریلانکا و میانمار است، تاکید کرد: استراتژی پایگاه نظامی جهانی چین در حال شکل‌گیری است

مطالعه مطلب

نیویورک تایمز:
محدودیت‌های آمریکا در عصر جهانی شدن

روزنامه «نیویورک تایمز» در مقاله‌ای به بررسی موضوع محدودیت‌های آمریکا در عصر جهانی شدن، پرداخت و نوشت: آمریکا دیگر به‌عنوان تنها ضامن امنیت عمل نمی‌کند، بلکه خود را در نقش یک شریک مشتاق برای نوسازی نظامی و توسعه فناوری معرفی می‌کند.

مطالعه مطلب

خاورمیانه:
رقابت قدرت نرم در حال ظهور بین ایران و عربستان

موسسه «خاورمیانه» در یادداشت تازه خود از رقابت قدرت نرم در حال ظهور بین ایران و عربستان خبر داد و تاکید کرد: جبهه جدیدی در رقابت آن‌ها پدیدار شد که ریشه در قدرت نرم و آرمان‌های اجتماعی داشت، نه ژئوپلیتیک یا ایدئولوژی‌های مذهبی.

مطالعه مطلب