loader image

جستجو

Empty showcase of the online market

دنیای اقتصاد:
ویترین خالی بازار آنلاین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «دنیای اقتصاد» در یادداشت اخیر خود ضمن اشاره آسیب ناشی از اختلال و محدودیت‌های اینترنتی بر بازار آنلاین،‌نوشت: ویترین بازار آنلاین و تبلیغات دیجیتال خالی شده، اما این پلتفرم‌ها سال گذشته ۱۰ درصد از کل هزینه تبلیغات کشور را در اختیار داشتند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشت اخیر خود نوشت: بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی که به واسطه اعتراضات اعمال شده، می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است.

دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین هم گسترش پیدا کرده است.

آسیب ناشی از اختلال و محدودیت‌های اینترنتی بر بازار تبلیغات آنلاین به اندازه کاهش ۵۳ درصدی کارزار‌های تبلیغاتی و ۳۱ درصدی تعداد تبلیغ‌دهندگان بوده است.

آمارها نشان می‌دهند انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های خبری هم کاهش ۴۹ درصدی داشته و عدم تمایل کسب‌وکارها باعث شده است درآمد وب‌سایت‌ها از این طریق تا بیش از ۵۵ درصد کاهش پیدا کند.

ویترین بازار آنلاین و تبلیغات دیجیتال خالی شده، اما این پلتفرم‌ها سال گذشته ۱۰ درصد از کل هزینه تبلیغات کشور را در اختیار داشتند

۳۰ هزار کسب‌وکار در اینستاگرام فعالیت دارند و ارزش فروش در این شبکه‌ اجتماعی محبوب، سالانه حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.