loader image

جستجو

Israel should arm Ukraine

الگمینر:
اسرائیل باید اوکراین را مسلح کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «الگمینر» نوشت: اسرائیل این فرصت را دارد تا خود را به‌عنوان مدافع دموکراسی و مخالف سرسخت جنایات علیه بشریت که توسط نیروهای روسیه انجام می‌شود، ثابت کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه الگمینر در مطلب تازه خود به‌قلم «بن کوهن» نوشت: ازآنجایی‌که روسیه همچنان به بمباران مراکز جمعیت اوکراین با پهپادهای «کامیکازه» تولیدشده در ایران ادامه می‌دهد، مطمئناً زمان آن فرارسیده است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دولت دموکراتیک کی‌یف را مسلح کند.

بحث در مورد اینکه آیا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید این کار را انجام دهد، قطعاً دوباره شعله‌ور شده است، اما «بنی گانتز» -وزیر دفاع دولت یهود- همچنان در برابر درخواست‌های اوکراینی‌ها و تعدادی از اسرائیلی‌های برجسته مقاومت می‌کند.

هفته گذشته، «ناچمن شای» -وزیر امور دیاسپورا- در توییتر از همکاران دولتی خود خواست تا به اوکراین تسلیحات ارائه کنند؛ درست همان‌طور که آمریکا و کشورهای ناتو این کار را انجام می‌دهند.

به‌طور جداگانه، «ناتان شارانسکی» احتمالاً شناخته‌شده‌ترین ردپا در دوران اتحاد جماهیر شوروی و رئیس سابق آژانس یهودی برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، عملاً دولت را مورد تمسخر قرارداد و اظهار داشت که دولت یهود آخرین کشور آزاد در جهان است که هنوز می‌ترسد ولادیمیر پوتین را عصبانی کند.

اگر اسرائیل (رژیم صهیونیستی)بخواهد اوکراین را مسلح کند، روسیه چه پاسخی خواهد داشت؟ «دیمیتری مدودف» -رئیس‌جمهور پیشین و چاپلوس پوتین- هشدار داده است که چنین اقدامی «گامی بسیار بی‌پروا» خواهد بود که روابط بین مسکو و اورشلیم را «ویران می‌کند».

در عمل، این به معنای افزایش نگرانی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نسبت به فعالیت روسیه در سوریه همسایه است، جایی که به ‌احتمال‌ زیاد به ایران افسار آزادتری داده می‌شود و نگرانی‌های بسیار جدی وجود دارد مبنی بر اینکه حدود 100 هزار یهودی که در روسیه باقی‌مانده‌اند، پس از سه دهه آرامش نسبی، با آزار و اذیت تحت حمایت دولت مواجه خواهند شد.

اشتباه نکنید: روس‌ها آن‌قدر وحشی هستند که ناراحتی فرضی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به واقعیتی تلخ تبدیل کنند.

بااین‌حال، این بدان معنا نیست که رهبران اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید مثل کبک سرشان را در برف فرو کنند.

همان‌طور که شارانسکی گفته، هیچ آینده‌ای برای یهودیان در روسیه وجود ندارد و هدف این است که بقیه جامعه را در اسرع وقت به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بیاورند.

قشر عادی مردم ایران به‌صراحت اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند دولتشان در لبنان، کردستان، سوریه، یمن و غزه مداخله کند، به‌ویژه وقتی اوضاع در داخل کشور بسیار وخیم است.

این واقعیت امتیاز قابل‌توجهی را برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به ارمغان می‌آورد. اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این فرصت را دارد تا خود را به‌عنوان مدافع دموکراسی و مخالف سرسخت جنایات علیه بشریت که توسط نیروهای روسیه انجام می‌شود، ثابت کند. لحظه‌ای است که باید از آن استفاده کرد.