loader image

جستجو

Trump and her troublesome cases

آسوشیتدپرس:
ترامپ و پرونده‌های دردسرسازش

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در یادداشت تازه خود با اشاره به ناکامی عمیق سیاسی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا،  به بررسی موضوع ترامپ و پرونده‌های دردسرسازش پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری آسوشیتدپرس در یادداشت تازه خود نوشت: حضور در مبارزات انتخاباتی برای هر رئیس‌جمهور سابق یک امر غیرمتداول است، چه رسد به کسی که برای اولین بار در تاریخ برای دو بار استیضاح شد و دوره ریاستش با یورش خشونت‌آمیز طرفدارانش به ساختمان کنگره و تلاشی مرگبار برای توقف انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در 6 ژانویه 2021، به پایان رسید.

ترامپ  در لحظه‌ای وارد رقابت شده که به‌تازگی جمهوری‌خواهان دچار ناکامی عمیق سیاسی شدند.

او امیدوار بود که کارزار خود را در پی پیروزی‌های پرشور حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای، که بسیاری از آن‌ها از حمایت سرسختانه او برخوردار بودند، راه‌اندازی کند.

اما در عوض، بسیاری از آن نامزدها شکست خوردند و به دموکرات‌ها اجازه داد سنا را حفظ کنند و حزب جمهوری‌خواه را تنها امیدوار به کسب اکثریت مجلس نمایندگان با فاصله اندکی کنند.

اکنون ترامپ توسط بسیاری از هم‌قطاران حزبی‌اش، از جمله متحدان دیرینه‌اش، مقصر شناخته شده است که می‌گویند نتایج حاکی از آن است که  زمان آن رسیده که جمهوری‌خواهان به فرماندار فلوریدا به چشم آینده حزب نگاه کنند.

در حال حاضر، ران دیسانتیس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین افراد حزب ظاهر شده است.

با این حال، رئیس‌جمهور سابق هنوز در بین حزب جمهوری‌خواه محبوبیت زیادی دارد، حتی در شرایطی که دیسانتیس و سایر جمهوری‌خواهان، از جمله معاون رئیس‌جمهور سابق، مایک پنس، گام‌های علنی فزاینده‌ای به سمت کارزار‌های انتخاباتی خود برمی‌دارند و این چشم‌انداز را ایجاد می‌کند که ترامپ مجبور است در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه رقابت سختی داشته باشد.

ترامپ همچنین در حالی نامزدی خود را اعلام کرده که در معرض یک سری تحقیقات است که ممکن است منجر به صدور کیفرخواست علیه او شود.

آن‌ها شامل تحقیقات در مورد ده‌ها سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده است که توسط اف‌بی‌آی از عمارت مار-آ-لاگو ضبط شده است و هم‌چنین تحقیقات در حال انجام ایالتی و فدرال در مورد تلاش‌های وی برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020.