loader image

جستجو

Will rebuilding Russia's military structure in the middle of the war work2

نشنال اینترست:
بازسازی ساختار نظامی روسیه در اواسط جنگ کارساز خواهد بود؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در گزارش تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که بازسازی ساختار نظامی روسیه در اواسط جنگ کارساز خواهد بود؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نشنال اینترست در گزارش تازه خود به‌قلم «جورج ریورو» نوشت:ماه گذشته پوتین و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، از طرح جدیدی برای بازسازی ارتش روسیه به دور از مدل تیپ و بازگشت به ساختار لشکر قبل از 2008 رونمایی کردند.

این جزئیات در حالی اعلام می‌شود که ارتش روسیه در تلاش برای حفظ ابتکار عمل در اوکراین و عضویت فنلاند و سوئد در ناتو در سال 2023 است.

اجرای چنین اصلاحات نظامی در تاریخ ارتش شوروی و روسیه تازگی ندارد؛ این تلاش‌های بازسازی جدید ‌به‌دنبال ایجاد ارتش جدیدی است که برای حفاظت از منافع روسیه در مقابل ناتو قرار دارد و دقیقاً منعکس‌کننده درک تهدید شوروی از جنگ در مقیاس بزرگ است.

اگرچه پیشنهادهای روسیه و نتایج آن‌ها اغلب کاملاً متفاوت است، اما تحلیلگران غربی به زودی باید امکان‌پذیری این اصلاحات و تأثیر آن‌ها بر وضعیت نیروهای روسیه در سراسر اروپای شرقی را به چالش بکشند.

نیروهای مسلح روسیه باید در سرمایه انسانی، چه در نیروی انسانی و آموزش و چه در تجهیز این تشکیلات جدید، سرمایه‌گذاری‌های چشم‌گیری انجام دهند.

پس از شکست‌های عظیم در اوکراین، دستیابی به این اهداف جدید می‌تواند برای کرملین سخت باشد.

برخلاف اصلاحات آناتولی سردیوکوف (وزیر دفاع وقت) در سال 2008، که در آن روسیه نیروی انسانی را قربانی سرمایه‌گذاری در توسعه تسلیحات کرد، اصلاحات جدید نشان‌دهنده افزایش چشمگیر نیروی انسانی و در عین حال سرمایه‌گذاری بر روی سلاح‌های جدید، تسلیح نیروی موجود با تجهیزات جدید و همچنین استقرار لشکرهای جدید است.

با این حرکت، روسیه سیگنال می‌دهد که تهدید اولیه از عملیات‌های رزمی در مقیاس کوچک که تروریسم را تهدید اصلی خود می‌دانست، به یک درگیری در مقیاس بزرگ تبدیل شده است که بار دیگر ناتو خطر اصلی محسوب می‌شود.

اما روسیه، اتحاد جماهیر شوروی نیست و بسیاری از موانع باعث جلوگیری از اجرای موفقیت‌آمیز این اصلاحات توسط وزارت دفاع خواهد شد.

مسئله این است که نوسازی و تدارک سیستم‌های موجود و جدید دچار مشکل خواهد شد و ارتشی را ایجاد می‌کند که از نظر کمی نسبت به نیروهای ناتو در سطح پایین‌تری خواهد بود.