loader image

جستجو

Israel's message to Iran and Hezbollah in the first exercise of the American army

نیوزویک:
پیام اسرائیل به ایران و حزب‌الله در اولین رزمایش ارتش آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در مطلب تازه خود از پیام اسرائیل به ایران و حزب الله در اولین رزمایش ارتش آمریکا، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در مطلب تازه خود خبر داد: مانور ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) (IDF)، با اولین آموزش مشترک بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و آمریکا، پیامی را به ایران و شرکای منطقه‌ای آن از جمله حزب‌الله لبنان ارسال کردند.

سرگرد اسرائیلی «دوو لانگ» -فرمانده تیپ زرهی هفتم ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  گفت: «اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  همیشه تحت تهدیدهای بسیاری از اطراف خود بوده است و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) همیشه برای همه ‌چیز آماده است».

رزمایش بسیار گسترده «دست محکم» (این رزمایش، بخشی از یک سری تمرینات عظیم دو هفته‌ای ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  است که در روز چهارشنبه به پایان رسید و یک درگیری همه‌جانبه را شبیه‌سازی می‌کند؛

این رزمایش در بحبوحه تشدید تنش‌ها با ایران رخ داده که اتفاقاً اخیراً یک موشک مافوق صوت جدید را به نمایش گذاشته.)، همکاری بسیار شدید واحدهای نیروی هوایی، نیروی دریایی و واحدهای سایبری اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  همگی به‌عنوان بخشی از سناریوی جنگ چند جبهه‌ای است که به نمایش گذاشته شد.

«یوآو گالانت» -وزیر دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- در بحبوحه مانورهای «دست محکم»، تهدید کرد که لبنان را به عصر حجر باز می‌گرداند و در صورتی که حزب‌الله اشتباهی کند، جنگ تمام‌عیاری را آغاز می‌کند.

روز یکشنبه، نخست‌وزیر اسرائیل، تهدید خود را برای حمله یکجانبه به ایران تکرار کرد، اگر این به معنای متوقف کردن این کشور از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی باشد، تمام توانایی‌های اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را در اختیار می‌گیرد تا بتواند این کشور را متوقف کند.

نتانیاهو در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  گفت: «ما متعهد به اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران، علیه حملات موشکی به کشور اسرائیل و علیه احتمال مرتبط چند جبهه‌ای ایران هستیم».

بلینکن، در اجلاس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  (آیپک) گفت: «ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی، بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است که به‌طور کامل قابل تأیید، مؤثر و پایدار است».

«ناصر کنعانی» -سخنگوی وزارت امور خارجه -در پاسخ گفت: «تحمیل زور علیه ایران مخالف مفاد منشور سازمان ملل متحد است و بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران در تقویت قدرت بازدارندگی خود و حفظ حقوق و امنیت خود دریغ نخواهد کرد»؛

کارکنان سپاه نقش این سلاح را در تقویت بازدارندگی ایران ستودند، اما باوجود اظهارات دشمنان و رزمایش‌های نظامی مشترک اخیر، مقامات معتقد نیستند که جنگ قریب‌الوقوع باشد.