loader image

جستجو

Change of American strategy towards the war in Ukraine

فارن پالیسی:
تغییر استراتژی آمریکا در قبال جنگ اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» در یادداشتی به بررسی تغییر استراتژی آمریکا در قبال جنگ اوکراین،‌ پرداخت و تاکید کرد: توالی یابی بهترین استراتژی آمریکا برای مقابله با چین و روسیه است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «ویس میچل» یادداشتی در فارن پالیسی منتشر کرد که در آن آمده است: در روز 23 فوریه 2022 یک روز قبل از حمله روسیه به اوکراین، من در فارن پالیسی نوشتم که اگر حمله‌ای رخ دهد، یک فرصت استراتژیک برای آمریکا خواهد بود تا تهدیدات چین و روسیه را دنبال کند.

استدلال من این بود که با حمایت از کی‌یف در برابر مسکو، آمریکا این شانس را داشت که قاطعانه با دشمن ضعیف‌تر از دو قدرت بزرگ خود، قبل از اینکه قوی‌تر از این دو برای یک چالش تمام‌عیار آماده شود، برخورد کند.

اکنون این نگرانی وجود دارد که ادامه جنگ منطقی نباشد زیرا آمریکا با هزینه‌های فزاینده‌ای ازنظر پول، تسلیحات و توجه مواجه است.

منابع از منطقه هند و اقیانوس آرام منحرف می‌شوند، ازجمله دفاع از تایوان. رأی‌دهندگان با گسترش حمایت آمریکا از اوکراین به این فرض بستگی دارد که حمایت طولانی‌مدت از اوکراین مانع اثربخشی توالی است.

ایده ساده است: تمرکز روی یک‌چیز به معنای ظرفیت کمتر برای چیز دیگر است. منابع و جغرافیای محدود نقش دارند.

توالی یابی بهترین استراتژی آمریکا برای مقابله با چین و روسیه است.

شکست روسیه با بیرون راندن آن از اوکراین به دو دلیل بهترین راه برای انجام این کار است. هدف جنگ‌های نیابتی تضعیف رقبا بدون خطر درگیری مستقیم است.

به دلیل ضعف آن به‌عنوان رقیب اصلی و جاه‌طلبی‌های سرزمینی، در برابر روسیه بسیار مهم است.

انگلیس و آمریکا هر دو درگذشته از این موضوع استفاده کرده‌اند، مانند حمایت از ژاپن در جنگ علیه روسیه و از مجاهدین در افغانستان علیه امپراتوری شوروی. موضوع تمدید جنگ نیست، بلکه این است که به نفع آمریکا است.

جنگ طولانی‌تر به این معنی است که آمریکا باید سلاح‌های بهتری به اوکراین بدهد تا به آن پایان دهد.

متحدان اروپایی باید آمادگی‌های نظامی و حمایت از اوکراین را افزایش دهند تا از هزینه‌های بالای یک درگیری طولانی جلوگیری کنند حمله پوتین به اوکراین قبل از اینکه شی جینپینگ بتواند علیه تایوان حرکت کند، یک مزیت بزرگ برای غرب است. آمریکا باید از فرصتی که بربریت پوتین ایجاد کرده است، نهایت استفاده را ببرد.