loader image

جستجو

7438NO-USA-ELECTION_ISRAEL_PALESTINE_O_

نشنال ریویو:
توافق بایدن با ایران، اسرائیل را کنار می‌گذارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال ریویو» نوشت: رها کردن اسرائیل و سایر متحدان در توافق جدید بایدن با ایران را بسیار چشمگیر می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه نشنال ریویو در مطلب خود به‌قلم «الیوت آبرامز» نوشت: بایدن شاید آخرین دموکراتی باشد که در نسلی که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را دوست داشت به اوج رسیده است.

«بیل کلینتون» در این گروه بود. شما می‌توانید همین را در مورد «نانسی پلوسی» و «استنی هویر» بحث کنید. آن‌ها در دهه‌های 1940 و 1950 بزرگ شدند.

آن‌ها از طریق جنگ‌های 1956، 1967 و 1973 زندگی کردند. آن‌ها شاهد رهبری یاسر عرفات بودند که حملات تروریستی را رهبری می‌کرد و به هر پیشنهاد صلح نه می‌گفت.

خط بایدن در جریان درگیری‌های 2021 بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  و حماس معمولی بود.

وی با دریافت مدال افتخار ریاست‌جمهوری اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در سال 2022، گفت: «تا زمانی که ما آمریکا هستیم، هرگز و هرگز تنها نخواهی بود»

و «من می‌توانم بدون تردید بگویم که به‌عنوان دوست اسرائیل(رژیم صهیونیستی) شناخته شده و این جایزه را دریافت کرده‌ایم. امروز یکی از بزرگ‌ترین افتخارات حرفه‌ای من است.»

این همان چیزی است که رها کردن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و سایر متحدان در توافق جدید بایدن با ایران را بسیار چشمگیر می‌کند.

ترتیب جدید، همان‌طور که در مطبوعات توضیح داده شد، این است: ایران می‌گوید تلاش برای کشتن سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان را متوقف می‌کند، گروگان‌های آمریکایی را آزاد می‌کند و غنی‌سازی اورانیوم را به 60 درصد محدود می‌کند.

در ازای آن، آمریکا بین 15 تا 20 میلیارد دلار را از حالت انجماد خارج خواهد کرد و به ایران اجازه صادرات نفت را به‌رغم تحریم‌های آمریکا که آن را ممنوع می‌کند، ادامه خواهد داد.

لازم به یادآوری است که وقتی ترامپ در ژانویه 2021 قدرت را ترک کرد، ذخایر قابل دسترسی ایران به حدود 4 میلیارد دلار کاهش یافت.

امروز، آن‌ها 10 یا 20 برابر بیشتر هستند، درآمدی که عمدتاً از فروش نفت حاصل می‌شود که دولت بایدن با ناتوانی در اجرای تحریم‌های آمریکا اجازه داد.

منصفانه است که بگوییم آمریکا به ایران پول می‌دهد تا گروگان‌گیری آمریکایی‌ها و تلاش برای کشتن آمریکایی‌ها را متوقف کند، واکنش شگفت‌انگیز یک ابرقدرت به اقدامات خشونت‌آمیز و غیرقانونی یک قدرت متوسط ​​آسیب‌پذیر.

در مورد سطح غنی‌سازی 60 درصد، ایران به‌خوبی در مسیر غنی‌سازی اورانیوم تا درجه تسلیحاتی قرار می‌گیرد و غنی‌سازی تا 60 درصد هدف ممکن دیگری ندارد.

به نظر می‌رسد هدف از این توافق حفاظت از آمریکا تا حدودی و بخشی از دولت بایدن است.

اگر ایران برای مدتی به وعده‌های خود عمل کند، سربازان آمریکایی در سوریه و عراق و بازدیدکنندگان آمریکایی از ایران به‌طور موقت امن‌تر خواهند بود.

البته دولت ترامپ چندین گروگان را بدون پرداخت یک سنت از ایران خارج کرد و آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را در سال 2003 با حمله به عراق متوقف کرد و ایران در برابر نیروی نظامی برتر سر تعظیم فرود آورد.

منصفانه است که بپرسیم آیا آمریکایی‌ها واقعاً امن‌تر هستند وقتی پاسخ ما به گروگان‌گیری، حملات مرگبار به نیروهای آمریکایی و باج‌گیری هسته‌ای پرداخت پول بیشتر باشد.

بایدن که به‌عنوان یکی از حامیان قوی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است، آرزو می‌کند بار دیگر راهی را که در برجام در سال 2015 روشن شده بود طی کند و اسرائیلی‌های چپ و راست در نمایشی بزرگ از وحدت با آن مخالفت کردند.

این مسیر میلیاردها دلار به ایران پرداخت می‌کند تا برنامه هسته‌ای خود را برای چند سال کاهش دهد و در عین حال به ایران اجازه می‌دهد در کل غرب‌آسیا ویران کند.