loader image

جستجو

Biden's son's transgressions will be a problem for his campaign

وال استریت ژورنال:
تخلفات پسر بایدن برای کارزار انتخاباتی او دردسرساز می‌شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «وال استریت ژورنال»در مطلب تازه خود از دردسرساز شدن تخلفات پسر بایدن برای کارزار انتخاباتی او نوشت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌روزنامه «وال استریت ژورنال» می‌گوید خطاهای هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و «معامله نرم» اخیر وی با وزارت دادگستری این کشور، که به اتهام‌زنی جمهوری‌خواهان مبنی بر اتخاذ «استانداردهای دوگانه» دولت انجامیده است، برای کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری بایدن دردسرساز می‌شود.

جمهوری‌خواهان «استانداردهای دوگانه» وزارت دادگستری دولت بایدن بر اساس «گرایش‌های سیاسی» را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

هانتر بایدن پذیرفت که در سال‌های 2017 و 2018، هنگامی که از یک سو درآمد چشمگیری داشت و از سوی دیگر درگیر اعتیاد به کوکائین بود، به موقع مالیات نپرداخته است.

اعتراف وی به خلافکاری این امکان را برای هانتر فراهم می‌آورد تا در صورت پاک ماندن از مواد مخدر طی دو سال آینده، از دریافت اتهامات مربوط به اسلحه خودداری کند.

پس از صدور این حکم سبک، جمهوری‌خواهان بلافاصله «استانداردهای دوگانه» وزارت دادگستری دولت بایدن بر اساس «گرایش‌های سیاسی» را مورد انتقاد شدید قرار دادند و تاکید کردند که به تحقیقات قضایی خود برای پی بردن به عمق خلافکاری‌های هانتر و میزان مداخله پدرش در این خلافکاری‌ها ادامه خواهند داد.

«دونالد ترامپ جونیور» -فرزند دونالد ترامپ، -رئیس‌جمهور پیشین آمریکا- گفت این معامله «بوی گند پارتی‌بازی» می‌دهد.

«ران دیسانتیس» -فرماندار فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری- گفت این یک «معامله شیرین» است.

«تان کاتن» -سناتور آرکانزاس- نیز گفت اگر هرکس دیگری به جز پسر بایدن این خلاف‌ها را کرده بود، الان باید با «مجازات جدی» دست و پنجه نرم می‌کرد.

این حوادث جدیدترین نمود رفتارهای غیرمتعارف سالیان اخیر هانتر بایدن است که در عرصه ملی آمریکا مطرح می‌شود و موقعیت سیاسی پدرش را به خطر می‌اندازد.

دلیل اصلی اولین مرتبه استیضاح ترامپ این بود که برای افشای معاملات هانتر و جو بایدن در اوکراین به رئیس‌جمهور این کشور فشار آورده بود.

وال استریت ژورنال تاکید می‌کند که هیچ یک از گزارش‌های این روزنامه تاکنون نشان نداده که رئیس‌جمهور آمریکا در فعالیت‌های تجاری پسرش شرکت داشته است.

با این وجود، جمهوری‌خواهان تاکید می‌کنند که برای پیدا کردن چنین ارتباط بالقوه‌ای تلاش خواهند کرد.