loader image

جستجو

The effect of Wagner's rebellion on Iran's threat against Israel

جروزالم پست:
تاثیر شورش واگنر بر تهدید ایران علیه اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه«جروزالم پست» نوشت: اگر پوتین ضعیف به پایان جنگ اوکراین یا حتی خاموش شدن بدون نتیجه‌گیری رسمی منجر شود که روسیه ممکن است دوباره همکاری بیشتری با آمریکا در مورد ایران آغاز کند و اسرائیل  از این بابت خوشحال نخواهد شد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه جروزالم پست در یادداشت خود به‌قلم «یونا جرمی باب» به بررسی تاثیر شورش واگنر بر تهدید ایران علیه اسرائیل پرداخت و نوشت: با کنار گذاشتن اینکه آیا واگنر یا پوتین در آینده به نبرد با یکدیگر بازخواهند گشت، این رویداد می‌تواند یک تغییر پارادایم برای تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر امنیت اسرائیل(رژیم صهیونیسیتی) از نظر تهدیدهای ایران باشد.

از زمان حمله مسکو به کی‌یف، جنگ بر سر توافق هسته‌ای ایران به تعویق افتاد، زیرا ناگهان پوتین با دولت بایدن و غرب در تضاد قرار گرفت.

این امر ترسی را در اسرائیل رژیم صهیونیسیتی) ایجاد کرد که روسیه به عملیات هوایی اسرائیل رژیم صهیونیسیتی) علیه نیروهای نیابتی ایران در سوریه پایان دهد.

از منظر امنیتی، به نظر می‌رسد که برخی از این روندها به نفع اسرائیل رژیم صهیونیسیتی) بوده و برخی به وضوح نه.

اول اینکه ممکن است چیزی برای اسرائیل رژیم صهیونیسیتی) تغییر کند. پوتین ممکن است در قدرت بماند و با وجود کودتای واگنر که موقعیت او را تضعیف کرد، به جنگ با اوکراین ادامه دهد.

این می‌تواند روند فشار جنگ روسیه و اوکراین علیه توافق هسته‌ای گسترده‌تر بین غرب و ایران را ادامه دهد، چیزی که اسرائیل رژیم صهیونیسیتی) را خوشحال می‌کند. اما می‌تواند مسئله تهدید امنیتی در سوریه و کمک‌های نظامی بیشتر روسیه به ایران را حفظ کند.

چنین کمک‌های نظامی می‌تواند شامل تسلیحات سایبری جدید، سامانه موشکی ضدهوایی اس-400، هواپیماهای پیشرفته جدید روسیه یا حتی پیشرفت در زمینه تسلیحات هسته‌ای باشد.

اگر پوتین ضعیف به پایان جنگ اوکراین یا حتی خاموش شدن بدون نتیجه‌گیری رسمی منجر شود. روسیه ممکن است دوباره همکاری بیشتری با آمریکا در مورد ایران آغاز کند.

اسرائیل (رژیم صهیونیسیتی) از این بابت خوشحال نخواهد شد.

اما پوتین، یا شخص دیگری که ممکن است جایگزین او شود، ممکن است تنش‌ها با اسرائیل (رژیم صهیونیسیتی) بر سر سوریه را کاهش دهد، زیرا حمایت اورشلیم از اوکراین کم‌اهمیت خواهد بود.

به همین ترتیب، اگر اوکراین اهمیت کمتری پیدا کند، روسیه ممکن است احساس نیاز کمتری برای بازپرداخت کامل تسلیحات جدید به ایران داشته باشد و ممکن است به پرداخت پول به آن‌ها بسنده کند.

این ممکن است مهم‌ترین تأثیری باشد که مسکو می‌تواند بر امنیت اسرائیل رژیم صهیونیسیتی) داشته باشد، زیرا موضوع هسته‌ای طرف‌های زیادی را درگیر می‌کند و تنها روسیه می‌تواند با دادن سلاح‌های جدید روسی به ایران توازن تسلیحات را برهم بزند.