loader image

جستجو

رویترز:
گزارش جنجال‌برانگیز رویترز از قدرت گرفتن خاندان‌های برده‌دار در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری«رویترز» در گزارشی خود از قدرت گرفتن خاندان‌های برده‌دار آمریکا خبر داد و اعلام کرد: جو بایدن و همه روسای جمهور سابق زنده دیگر آمریکا به جز دونالد ترامپ، همگی از نوادگان مستقیم برده‌داری بوده‌اند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: در میان نخبگان سیاسی آمریکا، پنج رئیس‌جمهور زنده، 2 قاضی دیوان عالی فدرال و 11 فرماندار و قانونگذار، اجدادی داشته‌‌اند که سیاه‌پوستان را به بردگی می‌گرفتند. رویترز در گزارشی اجداد نخبگان سیاسی آمریکا را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که برخی از آن‌ها برده ‌دار بوده‌اند.

براساس بررسی رویترز، بیش از 100 نفر از رهبران آمریکا از جمله قانون‌گذاران، روسای جمهور، فرمانداران و قضات، اجدادی برده‌دار داشته‌اند.

البته تعداد کمی از آن‌ها حاضرند در مورد پیوند خود با این «نخستین گناه» آمریکایی صحبت کنند.

بلوک دست‌ساز در مرکز کنگره آمریکا یادآور این است که ساختمان کنگره این کشور تا حدودی توسط سیاه‌پوستان برده ساخته شده است. پلاک برنزی روی این سنگ «نقش مهم آن‌ها را در ساختن ساختمان کنگره به یاد می‌آورد.»

طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط رویترز، در بررسی شجره‌نامه نخبگان سیاسی آمریکا، یک پنجم از نمایندگان کنگره، روسای جمهور زنده، قضات دیوان عالی فدرال و فرمانداران این کشور از نوادگان مستقیم اجدادی هستند که سیاه‌پوستان را به بردگی می‌گرفتند.

رویترز از میان 536 عضو آخرین کنگره آمریکا، حداقل 100 نفر را از نسل برده‌‌داران شناسایی کرده است. از این تعداد، بیش از یک چهارم، حدود 28 نفر، حداقل یک برده در خانواده خود داشته‌‌اند.

آن‌ها شامل برخی از تاثیرگذارترین سیاستمداران در آمریکا هستند. در میان سناتورهای جمهوری‌خواه نام افرادی از جمله «میچ مک‌ کانل» «لیندسی گراهام» «تام کاتن» و «جیمز لنکفورد» دیده می‌شود.

از میان دموکرات‌ها هم افرادی از جمله «الیزابت وارن» «تامی داکورث» «جین شاهین» و «مگی حسن» قرار دارند.

علاوه بر این، جو بایدن و همه روسای جمهور سابق زنده دیگر آمریکا به جز دونالد ترامپ، همگی از نوادگان مستقیم برده‌داری بوده‌اند.

«جیمی کارتر» «جورج دبلیو بوش» «بیل کلینتونـ» و حتی «باراک اوباما» از طرف خانواده مادر سفیدپوستش، برده‌دار بوده‌اند. اجداد ترامپ پس از لغو برده‌داری به آمریکا رفتند.

همچنین دو نفر از 9 قاضی دیوان عالی فدرال، «امی کونی برت» و «نیل گورسوچ» اجدادی برده‌دار داشته ‌اند.

رویترز دریافته است که در سال 2022، فرمانداران 11 ایالت از 50 ایالت آمریکا از نوادگان برده‌داران بوده‌اند.

رویترز در گزارش خود نوشته است که حداقل 8 درصد از دموکرات‌ها در کنگره گذشته و 28 درصد از جمهوری‌خواهان دارای چنین اجدادی بوده‌اند.

اگرچه سفیدپوستان در اوایل، سیاه‌پوستان را در سراسر ایالات شمالی به بردگی می‌کشیدند، اما در آستانه جنگ داخلی، برده‌‌داری تقریبا در جنوب این کشور متمرکز بود.

خبرنگاران رویترز برای ردیابی نسب نخبگان سیاسی، ده‌ها هزار قطعه اطلاعات موجود در هزاران صفحه سند را جمع‌آوری کرده‌اند.

آن‌ها سوابق سرشماری و دیگر آمار و اطلاعات آمریکا از جمله اسناد مالیاتی، سوابق املاک و دارایی‌ها، گواهی تولد و مرگ و وصیت‌نامه‌ها را بررسی کرده‌اند.

برخی از اسناد، وصیت‌نامه‌های خانوادگی بوده است که نشان می‌دهد برده‌ها چطور به نسل بعدی وصیت شده‌اند. این اطلاعات توسط شجره شناسان تایید شده است.

کاخ سفید هیچ اظهارنظری درباره پیوندهای اجدادی جو بایدن با برده‌داری نداشته است.

سوابق خانوادگی بایدن نشان می‌دهد که جد رئیس‌جمهور آمریکا در سال 1850 یک پسر 14 ساله را به بردگی گرفته بوده است.

هیچ یک از 118 سیاستمدار شناسایی‌شده رویترز این یافته‌ها را که حداقل یکی از اجداد آن‌ها برده‌دار بوده است، رد نکرده‌اند.

رویترز در نامه‌ای برای آن‌ها نوشت که این بدان معنا نیست که «آن‌ها شخصا مسئول اعمال اجدادی هستند که 160 سال پیش زندگی می‌کردند»، اما با این حال، تعداد کمی از سیاسمتداران در مورد پیوندهای خانوادگی خود با برده‌داری پاسخ داده‌اند.

خبرنگاران رویترز با همه 100 عضو فعلی و سابق کنگره و 18 رئیس‌جمهور، فرماندار و قاضی تماس گرفتند.

در میان کسانی که در این باره پاسخ داده‌اند، جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بوده است.

او صحبت‌های گذشته خود را تکرار کرد و گفت: یک ملت بزرگ تاریخ خود را پنهان نمی‌کند. بلکه با معایب خود روبرو می‌شود و آن‌ها را اصلاح می‌کند.