loader image

جستجو

ناتو:
قدردانی رئیس کمیته نظامی ناتو از دانمارک به دلیل تعهدات دفاعی و امنیتی جدید

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «ناتو» نوشت: رئیس کمیته نظامی ناتو از دانمارک در مورد چارچوب دفاعی اخیراً توافق‌شده‌‌، که هدف آن سه برابر کردن بودجه دفاعی دانمارک و رسیدن آن‌ها به تعهد دفاعی 2 درصدی ناتو تا سال 2030 است، تمجید کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ناتو در گزارشی خبر داد: از روز 28 تا 30 ژوئن 2023، رئیس کمیته نظامی ناتو، دریاسالار «راب بائر»به دعوت رئیس دفاع آن، ژنرال« فلمینگ لنفر»در دانمارک بود.

وی در جریان این سفر با ملکه «مارگرت دوم» «مته فردریسکن»- نخست‌وزیر دانمارک -و «ترولز لوند پولسن» -سرپرست وزارت دفاع- دیدار کرد.

دریاسالار بائر همچنین از کشتی پیتر ویلموس، پادگان نگهبانان سلطنتی دانمارک و مرکز کوانتومی ناتو در موسسه نیلز بور بازدید کرد.

دریاسالار بائر سفر خود را با دیدار با مت فردریکسن نخست‌وزیر دانمارک آغاز کرد.

آن‌ها در مورد محیط امنیتی فعلی، جنگ در اوکراین و فناوری‌های مخرب در حال ظهور صحبت کردند.

دانمارک نقش خود را در کمک به موقعیت بازدارندگی و دفاعی اتحاد ایفا می‌کند.

این کشور نیروها را برای مأموریت‌های ما، کشتی‌ها را برای فعالیت‌های دریایی ما و آموزش به سربازان اوکراینی ارائه می‌دهد.

دریاسالار بائر خاطرنشان کرد: این کشور همچنین با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید و تأمین بودجه دفاعی خود برای دهه آینده به آینده چشم دوخته است.

رئیس سپس به پادگان گارد سلطنتی دانمارک رفت و در آنجا با برخی از اعضای خدمات ملاقات کرد و در جریان فعالیت‌های آن‌ها قرار گرفت.

از سال 1658، این تیپ مکانیزه با پشتکار در خدمت و محافظت از خانواده سلطنتی دانمارک بوده است، اما آن‌ها همچنین با خدمت در خارج از کشور به امنیت و ثبات جهانی کمک می‌کنند.

رئیس از سفر اخیر آن‌ها به گروه نبرد چندملیتی در لتونی به‌عنوان بخشی از وضعیت بازدارندگی و دفاعی ناتو مطلع شد.

پس از بازدید از کشتی، رئیس کمیته نظامی ناتو از موسسه نیلز بور، مرکز کوانتومی ناتو و بخش مهمی از شبکه دیانا بازدید کرد.

هدف دیانا این است که با ترویج استفاده از فناوری‌های جدید و مخرب، برتری فناوری ناتو را تقویت کند.

مراکزی مانند موسسه نیلز بور که به‌عنوان میزبان مرکز کوانتومی ناتو انتخاب‌شده‌اند، به درک، توسعه و اجرای فناوری‌هایی که ممکن است در دسترس نیروهای مسلح ملی نباشد، کمک خواهند کرد.

دریاسالار بائر تأکید کرد: این مزیت بزرگ دیگری برای همکاری با مؤسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و صنایع دفاعی است.

صبح جمعه با بازدید از کاخ آملینبورگ آغاز شد، جایی که دریاسالار بائر با ملکه مارگرته دوم دانمارک ملاقات کرد و سپس برای دیدار با ترولز لوند پولسن، وزیر دفاع موقت، به سمت وزارت دفاع رفت.

رئیس از دانمارک در مورد چارچوب دفاعی اخیراً توافق‌شده‌‌، که هدف آن سه برابر کردن بودجه دفاعی دانمارک تا سال 2033 و رسیدن آن‌ها به تعهد دفاعی 2 درصدی ناتو تا سال 2030 است، تمجید کرد.

همان‌طور که از تصمیم آن برای پیوستن به سیاست مشترک امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا و آژانس دفاعی اروپا استقبال می‌کنیم. متحدین قوی‌تر اتحاد قوی‌تری را ایجاد می‌کند.

دریاسالار بائر گفت و در این دوران پرتلاطم، از همه ابتکارات برای تقویت دفاع جمعی ما استقبال می‌شود.