loader image

جستجو

Removal of the page related to Robert Mali from the website of the US State Department

هیل:
حذف صفحه مربوط به رابرت مالی از وبسایت وزارت خارجه آمریکا 

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هیل» در گزارش خود خبر داد: پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا صفحه زندگینامه «رابرت مالی» -فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران- را که اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره وی است، حذف کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،  روزنامه هیل در گزارش خود با اشاره به حذف صفحه مربوط به رابرت مالی از وبسایت وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد: در همین حال، جمهوری‌خواه ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد در صورت عدم ارائه داوطلبانه اطلاعات در مورد تعلیق مالی؛ اقدامات قانونی بیشتری علیه مقامات وزارت امور خارجه به عمل خواهد آورد.

مالی در حال حاضر در مرخصی بسر می‌برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره بروزرسانی این تحقیقات گفت: ما در حال حاضر به دلیل ملاحظات حفظ حریم خصوصی، چیزی برای به اشتراک گذاشتن نداریم.

وی در گفت و گو با روزنامه العربیه افزود: «آبرام پیلی» -معاون فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران- و دیگر اعضای تیم وی به کار اجرای سیاست روزانه ما در قبال ایران ادامه خواهند داد.

وی گفت پیلی در حال حاضر به عنوان معاون فرستاده ویژه، تیم را هدایت و رهبری می‌کند.

گزارش‌ رسانه‌ها حاکی از آن است که مالی به دلیل سوء استفاده از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده تحت بازجویی قرار دارد.

او به چندین رسانه گفت مجوز امنیتی خود را پس گرفته است اما مطمئن است که تحقیقات بی‌گناهی او را اثبات خواهد کرد.

در صفحه توئیتر دفتر فرستاده ویژه در امور ایران، عکس مالی با عکس پیلی جایگزین شده است.

مقامات به العربیه اعلام کردند به آن‌ها اطلاع داده شده است مالی به دلایل خانوادگی در مرخصی است.

«مایکل مک‌کال» -عضو کنگره آمریکا- پیشتر گفته بود وزارت امور خارجه هرگز نشان نداد که مجوز امنیتی فرستاده ویژه مالی به حالت تعلیق در آمده یا در حال بررسی است یا اینکه وی به دلیل سوء رفتار احتمالی تحت بازجویی قرار گرفته است.

مک‌کال هفته گذشته درخواست انتشار اطلاعات را درباره این تحقیقات مطرح کرد و وزارت امور خارجه این هفته پاسخ داد، اما قانونگذار ارشد جمهوری‌خواه گفت که این یک «پاسخ کاملا غیرقابل قبول» بوده است.

مک‌کال روز جمعه نامه دیگری را به «آنتونی بلینکن» ارسال کرد و در آن خواستار ارائه توضیحات محرمانه در مورد شرایط مربوط به تعلیق مجوز امنیتی مالی شد.

وی در نامه خود به بلینکن نوشت : این نگران‌کننده است که وزارتخانه تصمیم می‌گیرد حتی ابتدایی‌ترین جزئیات را از کنگره، مانند جدول زمانی مرخصی فرستاده ویژه، وضعیت مجوز، دسترسی‌ها و تماس‌های خارجی پنهان نگه دارد.