loader image

جستجو

هیل:
حمایت کریستی از تشدید کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هیل» در گزارش خود از حمایت کریستی از تشدید کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هیل درگزارش خود اعلام کرد: «کریس کریستی» -نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا- در گفتگو با نیوز نِیشِن در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا اگر رئیس‌جمهور شود، پایبندی آمریکا برای کمک به اوکراین را افزایش خواهد داد، گفت: این کار را خواهم کرد.

زیرا کاری که دولت بایدن اکنون انجام می‌دهد، صرفاً قرار دادن سلاح کافی در اختیار آن‌ها برای این است که در جنگ شکست نخورند. من می‌خواهم آن‌ها هر سلاحی که آن‌ها را قادر به پیروزی در جنگ می‌کند، داشته باشند.

وی افزود: این جنگی نیابتی است، نه فقط جنگ با روسیه… اما همان‌طور که می‌دانید این جنگ نیابتی با چین است.

چین با خرید نفت روسیه این جنگ روسیه را تامین مالی می‌کند. آن‌ها با ایران برای تامین تسلیحات مرگبار برای ارتش روسیه هماهنگی می‌کنند و آن چه را که ما می‌خواهیم انجام دهیم، زیر نظر دارند.

«کریس کوزمو» -مجری نیوزنیشن- به فرماندار سابق نیوجرسی گفت، موضع وی در این باره مورد پسند حزبش نیست و هم‌‌حزبی‌هایش می‌گویند او «فقط به اسم جمهوری‌خواه» است

. (چرا که) بسیاری از جمهوری‌خواهان منتقد حمایت فعلی دولت بایدن از اوکراین هستند و خواستار کاهش این کمک ها شده‌اند.

کریستی در پاسخ گفت: وظیفه یک سردمدار دنباله‌روی از آرا نیست، بلکه تغییر آراست… ما می‌توانیم این پول را همین حالا هزینه کنیم تا نظامیان اوکراینی در جنگ ما مبارزه کنند، یا می‌توانیم بعداً برای مبارزه در تایوان هزینه مالی بیشتر و جانی بدهیم.

من ترجیح می‌دهم الان مبارزه کنیم و پیامی روشن به چین ارسال کنیم و نیز با ارسال پیام آشکار به ایران مبنی بر اینکه از دوستانمان، دوستان اوکراینی‌مان حمایت خواهیم کرد، درگیر جنگ برای دفاع از اسرائیل در غرب‌آسیا نشویم.

درگیری روسیه و اوکراین از زمان تهاجم روسیه در فوریه 2022 هم اکنون 17 ماه است که ادامه دارد. آمریکا و متحدان غربی‌اش میلیاردها دلار به اوکراین برای دفاع از خود در برابر روسیه کمک کرده‌اند.

این در حالی است که ولودیمیر زیلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین همچنان خواستار کمک‌های بیشتر و نیز پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو است.

دولت بایدن اوایل این ماه اعلام کرد اوکراین را مسلح به بمب خوشه‌ای خواهد کرد؛ اقدامی جنجال‌ برانگیز که بایدن گفت دلیلش این است که «مهمات اوکراینی رو به اتمام است.»

بایدن که برای انتخاب دوباره به سمت ریاست‌جمهوری در انتخابات سال 2024 شرکت می‌کند گفت «امکان ندارد» ولادیمیر پوتین در جنگ اوکراین پیروز شود. وی گفت، پوتین «همین حالا شکست خورده است.»