loader image

جستجو

Increasing US military equipment in the region

برکینگ دیفنس:
افزایش تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 وبگاه «برکینگ دیفنس» در مقاله‌ای با اشاره به افزایش تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه، تاکید کرد: رهبران پنتاگون در تلاش هستند برای نظارت بیشتر و شناسایی کشتی‌هایی که ممکن است در معرض خطر باشند، تعادل مناسبی بین استقرار تجهیزات دریایی و هوایی در منطقه ایجاد کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه برکینگ دیفنس در مقاله‌ای به‌قلم «اشلی روک» «مایکل مارو» نوشت:  آمریکا پس از فعالیت‌های ناامن مرتبط با ایران، جنگنده‌های اف-35 و ناوشکن را به خلیج‌فارس می‌فرستد.

این اقدام پس‌ازآن صورت می‌گیرد که اف-22 نیز به‌منظور بررسی فعالیت‌های ناامن روسیه در هوا بر فراز سوریه به منطقه مسئولیت سنتکام فرستاده شد.

واشنگتن، وزارت دفاع در تلاش برای جلوگیری از اقدامات بیشتر ایران در یک آبراه مهم در خلیج‌فارس، علاوه بر اف-16 هواپیماهای جنگنده اف-35 و یک ناوشکن نیروی دریایی، به فرماندهی مرکزی ‌آمریکا در ‌غرب‌آسیا می‌فرستد.

وزیر دفاع در واکنش به تعدادی از حوادث نگران‌کننده اخیر در تنگه هرمز دستور استقرار ناوشکن یو اس اس توماس هادنر، جنگنده‌های اف-35 و جنگنده‌های اف-16 را به فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صادر کرد.

«سابرینا سینگ» -معاون سخنگوی پنتاگون- امروز طی یک نشست توجیهی پنتاگون اعلام کرد: مأموریت، دفاع از منافع ‌آمریکا و حفاظت از آزادی دریانوردی در منطقه است.

سینگ تعداد هواپیماهای اضافی مورداستفاده برای مأموریت، اینکه چه زمانی به همراه ناوشکن به منطقه می‌رسند و اینکه چه مدت در آنجا خواهند ماند، را فاش نکرد.

سینگ بعداً اضافه کرد: دپارتمان به‌طور مرتب تنظیمات وضعیتی را بر اساس نیازهای عملیاتی فعلی و آینده انجام می‌دهد.

ما شاهد ادامه آزار و اذیت ایران برای کشتی‌ها در تنگه هرمز بوده‌ایم، بنابراین وزیر و فرمانده سنتکام احساس کردند مناسب است که تجهیزات بیشتری را به منطقه منتقل کنند تا به تقویت آنچه در آنجا نیاز دارند کمک کنند.

در اوایل ماه جاری، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که با توجه به توقیف دو نفت‌کش توسط ایران، گشت‌زنی‌های خود را در منطقه افزایش می‌دهد.

سینگ گفت: ما از ایران می‌خواهیم که فوراً این اقدامات بی‌ثبات‌کننده را که جریان آزاد تجارت از طریق این آبراه استراتژیک، که بیش از یک‌پنجم عرضه نفت جهان به آن وابسته است، متوقف کند.

درحالی‌که اعلام امروز سینگ مبنی بر حضور اف-35 و یک ناوشکن در منطقه جدید است،

در روز 14 جولای یک مقام ارشد دفاعی ‌آمریکا برنامه‌هایی را برای تقویت حضور ارتش در منطقه با استقرار جدید اف-16 فاش کرد.

این مقام توضیح داد که رهبران پنتاگون در تلاش هستند برای نظارت بیشتر و شناسایی کشتی‌هایی که ممکن است در معرض خطر باشند، تعادل مناسبی بین استقرار تجهیزات دریایی و هوایی در منطقه ایجاد کنند.

این مقام گفت: به نظر می‌رسد که ما برخی از تلاش‌ها را متوقف کرده‌ایم. من فکر می‌کنم حضور ما بسیار قابل‌مشاهده است. اثرات بازدارندگی دارد. خواهیم دید که آیا در روزهای آینده به‌اندازه کافی بازدارنده است یا خیر.

در آن زمان، این مقام در مورد حضور نیروی خاص، وقتی از او پرسیده شد که آیا اف-35 نیز برای استقرار در منطقه در نظر گرفته‌شده است یا خیر، اظهارنظری نکرد،

اگرچه این مقام خاطرنشان کرد که این جت «کاملاً» یک قابلیت مفید است که می‌تواند در محیط‌های مورد مناقشه عمل کند. برخلاف ای-10های تنبلی که در حال حاضر در حال انجام مأموریت‌های بازدارندگی هستند.

این اولین بار نیست که در هفته‌های اخیر این وزارتخانه اعلام می‌کند که دارایی‌های اضافی را به منطقه سنتکام ارسال می‌کند.

برای مثال، همین ماه گذشته اعلام کرد که اف-22 رپتورهای بیشتری در پاسخ به آنچه مقامات آمریکایی به‌عنوان رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای توسط خلبانان روسی در هوا بر فراز سوریه توصیف کردند، به آنجا رفتند.

این مقام روز جمعه گفت که استقرار اف-22 مطمئناً بر رفتار روسیه در منطقه التنف و الگوهای پرواز آن‌ها از منظر جنگنده تأثیر داشته است.

یک مقام ارشد دفاعی ‌آمریکا گفت: هدف ما این است که به دشمنان خود یا دشمنان احتمالی خود نشان دهیم، اگرچه ‌آمریکا حضور کم‌رنگ‌تری نسبت به گذشته در منطقه دارد، ولی ما این توانایی را داریم در همه زمینه‌ها اگر لازم باشد، به‌سرعت توانایی‌ها را بازگردانیم.