loader image

جستجو

Concern about the presence of old politicians in America

ان‌بی‌سی نیوز:
نگرانی از حضور سیاستمداران پیر در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» در گزارش تازه خود به نگرانی از حضور سیاستمداران پیر در آمریکا خبر داد و اعلام کرد: بنابر محاسبه اتحادیه بین‌‌المجالس، سنای آمریکا با میانگین سنی 64 سال، هفتمین نهاد پارلمانی جهان از نظر سنی است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری ان بی‌سی‌نیوز در گزارش تازه خود اعلام کرد:«میچ مک‌ کانل» -رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا- هنگام سخنرانی در کنگره ناگهان خشک شد.

این تازه‌‌ترین تلنگری است که متوجه سن برخی از رهبران سیاسی آمریکایی شد که از بسیاری از دموکراسی‌ها بیشتر است. آیا این پیران سیاست همچنان کارایی دارند؟

«جو بایدن80 ساله» -پیرترین رئیس‌جمهوری است- که تا به ‌حال وارد کاخ سفید شده و تقریبا دو دهه از میانگین سنی رهبران جهان کهن‌‌سال‌تر است.

با این حال، بایدن هنوز هم از بسیاری از اعضای کنگره آمریکا جوان‌تر است.

مک ‌کانل 81 سال روز چهارشنبه در میانه کنفرانس مطبوعاتی خود در کنگره آمریکا دست از سخن کشید و برای 23 ثانیه لام تا کام سخن نگفت و از خبرنگاران دور شد. اما مجددا بازگشت و گفت: من خوبم.

این لحظات نگرانی‌ها را درباره سلامت عقل او برانگیخت. مک‌ کانل در ماه مارس به زمین افتاد، ضربه مغزی شد و مدتی در بیمارستان بستری بود.

«چاک گراسلی»- سناتور جمهوری‌خواه ۸۹ ساله از ایالت آیوا- «دایان فاینستاین»- سناتور دموکرات ۸۹ ساله از کالیفرنیا -و «برنی سندرز» ۸۱ ساله، -سناتور مستقل از ورمونت- همگی از میچ مک ‌کانل کهن‌سال‌تر هستند.

بسیاری از قانونگذاران کنگره هم بالای 70 سال سن دارند و طبق محاسبات انجام‌شده، میانگین سنی اعضای سنا  65.3 سال است. این درحالی است که میانگین سنی جمعیت آمریکا 38.8 سال است.

بنابر محاسبه اتحادیه بین‌‌المجالس، سنای آمریکا با میانگین سنی 64 سال، هفتمین نهاد پارلمانی جهان از نظر سنی است.

سن بالای جو بایدن اخیرا سوالاتی را مبنی بر اینکه آیا او می‌‌تواند برای دور دوم نیز رئیس‌جمهور شود یا نه، برانگیخته است.

او اخیرا روی یک کیسه شن بر روی صحنه سخنرانی زمین خورد، سلانه سلانه گام برمی‌‌دارد و بعضی وقت‌ها لغزش کلامی دارد.

اما رقیب او در انتخابات 2024 هم احتمالا دونالد‌ ترامپ 77 ساله است. بنا بر نظرسنجی رویترز، بسیاری از مردم معتقدند که هیچ ‌کدام از این دو به خاطر سنشان واجد شرایط شرکت در انتخابات نیستند.

وقتی صحبت سن رئیس‌جمهور آمریکا به میان می‌آید، کاخ سفید به سراغ دستاورد‌های او می‌رود. مثلا صحبت پیروزی در انتخابات 2020 ریاست‌جمهوری و کمک به دموکرات‌ها برای جلوگیری از شکست در انتخابات 2022 به میان می‌آورد.