loader image

جستجو

Hunter Biden's refusal to plead guilty

گاردین:
خودداری هانتر بایدن از اعتراف به گناه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «گاردین» در یادداشتی با اشاره به خودداری هانتر بایدن از اعتراف به گناه، نوشت: پسر رییس جمهور امریکا گفت که بدون یک توافق برای جلوگیری از پیگرد قانونی در مورد اتهام اسلحه، به اتهامات مالیاتی اعتراف نمی‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه گاردین در یادداشتی نوشت:  توافق پیشنهادی «هانتر بایدن» -پسر رئیس‌جمهور آمریکا- با دادستان‌ها برای اعتراف به اتهامات مالیاتی و اجتناب از اتهام اسلحه، به نتیجه نرسید زیرا  قاضی پرونده اعلام کرد به زمان بیشتری برای بررسی این  توافق نیاز دارد.

هانتر بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی در دادگاه اعلام بی‌گناهی کرد و این بدان معناست که مشکلات حقوقی بایدن جوان‌ همچنان متوجه کارزار انتخاباتی بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات سال 2024 این کشور خواهد بود.

رقیب اصلی بایدن یعنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و متحدان جمهوری‌خواه وی در کنگره از این توافق انتقاد کرده و معتقد بودند این توافق به نفع پسر رئیس‌جمهور بوده و ناعادلانه است.

قاضی این پرونده گفت: امروز نمی‌‌توانم توافقنامه را بپذیرم.

وی از طرفین خواست دلیل پذیرش این توافق را به او توضیح دهند. وکلای هانتر بایدن و دادستان‌ها هنوز می‌توانند قاضی را متقاعد کنند که این توافق را بپذیرد.

هانتر بایدن در جلسه رسیدگی به اتهامات مربوط به عدم پرداخت مالیات بر درآمد بیش از 1.5 میلیون دلار در سال 2017 و 2018 به رغم بدهکاری مالیاتی بیش از 100 هزار دلاری، اتهامات خود را نپذیرفت و ابراز بی‌گناهی کرد.

بایدن پسر در یک پرونده جداگانه که در آن به مالکیت غیرقانونی اسلحه در هنگام اعتیاد و استفاده از یک ماده مخدر، متهم شده است، پاسخی نداد.

وکلای هانتر بایدن و دادستان‌ها در دادگاه در مورد اینکه آیا این توافق از متهم شدن بایدن جوان به اقدامات غیر‌قانونی دیگری جلوگیری می‌کرد یا خیر، اختلاف نظر داشتند؛ به‌طوری که کریس کلارک، وکیل مدافع در یک مقطع گفت که این توافق باطل و بی‌اعتبار است.

هانتر بایدن گفت که بدون یک توافق برای جلوگیری از پیگرد قانونی در مورد اتهام اسلحه، به اتهامات مالیاتی اعتراف نمی‌کند.

طرفین در نهایت توافق کردند که این معامله فقط به بایدن در مورد جرایم مالیاتی، مواد مخدر و سلاح گرم مصونیت محدود می‌دهد.

جمهوری‌خواهان سال‌هاست که هانتر بایدن را به استفاده از قدرت سیاسی پدرش برای منافع شخصی در معاملاتش در اوکراین و چین متهم کرده‌اند.

اگرچه تحقیقات دیوید وایس، دادستان آمریکا از دلاور و منصوب ترامپ، منجر به یافتن هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها نشده است.

«کارین ژان پی‌یر» -سخنگوی کاخ سفید- با بیان اینکه رئیس‌جمهور از پسرش حمایت می‌کند، افزود: هانتر بایدن یک شهروند است و این یک موضوع شخصی است .

«مریک گارلند» -دادستان کل آمریکا- نیز گفته است که به وایس برای تحقیق درباره هانتر بایدن، استقلال کامل داده شده و او هم گفته که با هیچ دخالتی مواجه نشده است.

کتابی به نام «لپ‌تاپی از جهنم» (Laptop from Hell) توسط میراندا دوین، مقاله‌نویس نیویورک پست انتشار یافته که در شرح این کتاب آمده است:

هنگامی که هانتر بایدن معتاد به مواد مخدر در بهار 2019 لپ‌تاپ خود را در یک تعمیرگاه در دلاور (محل سکونت جو بایدن) رها کرد، درست 6 روز قبل از اینکه پدرش نامزدی خود را برای ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کند، آن را به یک بمب ساعتی در سایه مبارزات انتخاباتی بایدن بدل ساخت.

اسرار پلید موجود در لپ‌تاپ هانتر تقریباً می‌توانست کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری پدرش را از مسیر خارج سازد و منجر به یکی از بزرگ‌ترین لاپوشانی‌های خبری در تاریخ آمریکا شد.