loader image

جستجو

The head of Centcom is coming to Israel

المانتیور:
رئیس سنتکام به اسرائیل می‌آید

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «المانتیور» در گزارش تازه خود با اشاره به دیدار وزیر دفاع اسرائیل با ژنرال کوریلا در واشنگتن، خبر از سفر رییس سنتکام به اسرائیل داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه المانتیور در گزارش تازه خود به‌قلم «رینا باسیست» اعلام کرد: «ژنرال مایکل اریک کوریلا» -رئیس سنتکام- که بر تمامی نیروهای آمریکایی در غرب‌آسیا نظارت دارد.

روز چهارشنبه در تل‌آویو با «یوآو گالانت» -وزیر دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- تنها دو روز پس از تصویب قانون بحث‌برانگیز کنست به نام «بند معقولیت» دیدار کرد.

وی افزود: «از بین بردن اختیارات دیوان عالی باعث  ایجاد نگرانی در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مورد آمادگی ارتش این کشور شده است.»

در بیانیه‌ای که توسط وزارت دفاع اسرائیل(رژیم صهیونیستی) منتشر شد، آمده است که در این نشست که در مقر وزارت دفاع برگزار شد،.

«هرزی هالوی» -رئیس ستاد ارتش اسرائیل،(رژیم صهیونیستی)- «اودد بسیوک» -رئیس بخش عملیات ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)-«هدی سیلبرمن» -فرستاده ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در واشنگتن حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است: «گالانت و کوریلا در گفتگوی خود چالش‌های امنیتی در منطقه را با تمرکز بر فعالیت‌های تروریستی ایران در سراسر غرب‌آسیا ازجمله تأمین مالی، آموزش و انتقال تسلیحات به سازمان‌های تروریستی در سوریه و لبنان مورد بحث و بررسی قرار دادند».

همچنین این بیانیه به مکالمه تلفنی گالانت و لوید آستین وزیر دفاع یک روز قبل اشاره دارد.

وزیر دفاع پس از گفتگو با ژنرال کوریلا در مورد پیشرفت در هماهنگی امنیتی-نظامی بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و آمریکا برای جلوگیری از سلاح‌های هسته‌ای ایران صحبت کرد.

جو بایدن و دولت وی نگرانی‌های فزاینده‌ای را نسبت به قانون بحث‌برانگیز تصویب‌شده توسط کنست در روز دوشنبه و تلاش دولت برای اجرای طرح بازنگری قضایی خود با وجود تظاهرات گسترده در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علیه آن ابراز کرده‌اند.

گالانت روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با آستین به این نگرانی‌ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: «کشور اسرائیل یک دموکراسی قوی است و در آینده نیز چنین خواهد ماند».

«ودانت پاتل» -سخنگوی وزارت امور خارجه- پس از تصویب کنست، تصریح کرد: «هیچ‌گونه قطع یا توقف کمک‌های نظامی وجود نخواهد داشت،

و دلیل آن این است که تعهد ما به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و تعهد ما به امنیت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مبهم است. شراکت چند ده‌ساله ما با اسرائیل بسیار قوی است.»

گفتگو با آستین و دیدار کوریلا همان پیام را برای مقامات اسرائیلی ارسال می‌کند: با وجود شکاف بین رهبری، واشنگتن قصد ندارد کمک‌های نظامی خود به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را متوقف کند.

آن‌ها همچنین نشان می‌دهند که هر دو سیستم دفاعی به همکاری در مورد تهدیدات ایران ازجمله برنامه هسته‌ای و حزب‌الله وابسته به ایران ادامه می‌دهند.

موضوعات اخیر مطمئناً در جلسه با کوریلا به‌طور طولانی مورد بحث قرار گرفت، در پس‌زمینه اقدامات فزاینده حزب‌الله بر روی حصار مرزی لبنان و تلاش برای آسیب رساندن به آن در چند هفته گذشته. آخرین رویداد ازاین‌دست روز سه‌شنبه رخ داد،

زمانی که عوامل حزب‌الله مشغول به گشت زنی در مرز اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با تجهیزات نظامی فیلم‌برداری شدند.

همچنین روز سه‌شنبه، «حسن نصرالله» -دبیر کل حزب‌الله- از اینکه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در مسیر ناپدید شدن قرار دارد، ابراز خرسندی کرد، زیرا تظاهرات پر هرج‌ومرجی علیه اصلاحات قضایی در خارج از کنست در روز دوشنبه برگزار شد.