loader image

جستجو

Tendency of American high school boys towards conservatism

هیل:
گرایش پسران دبیرستانی آمریکا به محافظه‌کاری

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هیل» در یادداشت خود با اشاره به نتایج یک بررسی منتشر شده به گرایش پسران دبیرستانی آمریکا به محافظه‌کاری خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه هیل در یادداشت خود خبر داد: یک روایت رایج نشان می‌دهد جوانان لیبرال هستند و لیبرال‌تر هم می‌شوند، اما نتایج یک بررسی منتشرشده در فصل بهار نشان داد پسران کلاس دوازدهم در آمریکا به‌شدت محافظه‌کار شده‌اند، بنابراین، نقش رسانه‌های اجتماعی در این روند پررنگ شده است.

همانند بسیاری از مطالب ردیت (یک وبسایت جمع‌آوری اخبار اجتماعی در آمریکا) و توئیت‌های ویروسی، واقعیت پیچیده‌تر از این بود، اما اعداد و ارقام نشان می‌دهد بر اساس یک نظرسنجی فدرال معتبر از جوانان آمریکایی، پسران کلاس دوازدهم تقریبا دو برابر بیشتر به‌عنوان محافظه‌کار شناخته می‌شوند تا لیبرال.

بر اساس نظرسنجی‌های سالانه‌ای که طی سه سال گذشته صورت گرفته است، تقریبا یک چهارم دانش‌‌آموزان دبیرستانی خود را محافظه‌‌کار یا  به‌شدت محافظه‌‌کار می‌‌دانند و تنها 13 درصد از پسران، لیبرال یا بسیار لیبرال شناخته می‌شدند.

این ارقام نشان‌دهنده یک تغییر چشمگیر در دیدگاه‌های سیاسی پسران است. در اواخر دهه 2000 ، پسران لیبرال گهگاه از محافظه‌کاران بیشتر می‌شدند.

در دوران کارتر، هم دختران و هم پسران به لیبرالیسم گرایش داشتند.

این روزها این دختران هستند که به سوی چپگرایی حرکت می‌کنند. سهم دختران کلاس دوازدهم که به‌عنوان لیبرال شناخته شدند، از 19 درصد در سال 2012 به 30 درصد در سال 2022 افزایش یافت.

در نظرسنجی سال گذشته که توسط دانشگاه میشیگان انجام شد، تنها 12 درصد از دختران محافظه‌کار شناخته شدند. زنان جوان نیز به سوی لیبرال بودن گرایش دارند. بر اساس نظرسنجی گالوپ، زنان 18 تا 29 ساله در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در دو دهه گذشته به‌عنوان لیبرال شناخته می‌شوند. زنان جوان تقریباً دو برابر بیشتر از مردان جوان مدعی لیبرال بودن هستند که این موضوع نشان می‌دهد شکاف جنسیتی در باورهای سیاسی رو به افزایش است.

بر اساس تجزیه و تحلیل «مرکز بررسی زندگی آمریکایی»، تمایلات سیاسی مردان جوان طی دو دهه گذشته اندکی تغییر کرده است. در سال گذشته، 43 درصد از مردان جوان میانه‌رو، 31 درصد محافظه‌کار و 24 درصد لیبرال بودند. 20 سال قبل، این اعداد و ارقام کم و بیش یکسان بود.

بر اساس نظرسنجی ان‌بی‌‌سی نیوز از سال 2022، نسل زِد (به افرادی تلقی می‌شود که تقریبا بین سال‌های 1995 تا 2010 متولد شده‌اند) با اختلاف 48 به 33 از لیبرالیسم در مقابل محافظه‌کاری حمایت کرده‌اند. 10 سال قبل، جوانان به‌طور مساوی بین دو اردوی سیاسی تقسیم می‌شدند.

گرایش به راست پسران دبیرستانی نسبتا ظریف بوده است. در واقع، وقتی صحبت از سیاست به میان می‌آید، به نظر می‌رسد اکثر پسرها تمایلی به انتخاب هیچ جناحی ندارند.

در نظرسنجی موسسه «نظارت بر آینده» در سال 2022، بیش از دو پنجم پسران جوان ادعا کردند اصلا رویکردهای سیاسی ندارند و به سوال لیبرال-محافظه‌کار با عبارت «هیچ یک از موارد بالا» یا «نمی‌دانم» پاسخ دادند. تقریبا یک پنجم آن‌ها به‌عنوان میانه‌رو تلقی شدند. فقط 36 درصد لیبرالیسم یا محافظه‌کاری را به‌عنوان ایدئولوژی انتخاب کردند.

«ژان تونگ» -نویسنده و استاد روان‌شناسی در دانشگاه ایالتی سن دیگو- این داده‌ها را در کتاب جدید خود به نام «نسل‌ها» ارائه کرده است. او برای نشان دادن شکاف جنسیتی فزاینده، اعداد و ارقام را در نموداری قرار داد که دختران و پسران را در امتداد خطوط ایدئولوژیک تقسیم می‌کند و میانه‌‌روها و افراد بلاتکلیف را حذف می‌نماید.

او نوشت: در میان لیبرال‌ها، آینده از آن زنان است و در میان محافظه‌‌کاران، آینده از آن مردان است.