loader image

جستجو

How serious is the missile threat from Samaria

جوئیش نیوز سیندیکیت:
تهدید موشکی از سمت سامریه چقدر جدی است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوئیش نیوز سیندیکیت» در مقاله تازه خود به بررسی این سوال پرداخت که تهدید موشکی از سمت سامریه چقدر جدی است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت در مقاله تازه خود به‌قلم «نداف شراگای» نوشت: در سه ماه گذشته، 6 بار گروه‌های فلسطینی تلاش کرده‌اند تا علیه جوامع یهودی در سامریه موشک پرتاب کنند.

ژنرال‌ها «یوزی دایان» و «گادی شمنی» و «یوزی روبین» -رئیس سابق سازمان دفاع موشکی هما اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- اکیداً توصیه می‌کنند که آن را در نطفه خفه کنند.

یوزی روبین برنده جایزه دفاع اسرائی(رژیم صهیونیستی)ل است. در سمت‌های مختلفی که در تشکیلات دفاعی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) داشته است.

از او خواسته شده است که با تهدیدات جدی موشک‌های بالستیک مجهز به کلاهک‌های سنگین و با برد صدها مایل مقابله کند.

او پیشنهاد می‌کند که ارتش اسرائیل و تشکیلات دفاعی این کشور بهتر است از چند موشک دست‌ساز که فلسطینیان در ماه‌های اخیر سعی کرده‌اند به‌سوی جوامع مختلف یهودی در مرز شمال سامری و گیلبوع مجاور محدوده کوهستانی پرتاب کنند، استفاده کنند.

رئیس سابق سازمان دفاع موشکی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) (که مسئول توسعه سیستم موشکی ضد بالستیک ختس بود) که در حال حاضر ‌به‌عنوان کارشناس دفاع موشکی در موسسه جروزالم خدمت می‌کند، گفت: دقیقاً از غزه شروع شد. به گفته روبین، شباهت قابل‌توجهی بین آنچه اکنون در یهودیه و سامره اتفاق می‌افتد و آنچه در نوار غزه از سال 2000 تا 2002 رخ داده است، وجود دارد.

محصول اولیه با استفاده از مواد اولیه موجود در محل بهبود پیدا کرد.

این موشک‌ها به افتخار عزالدین قسام، واعظ مسلمان رادیکال که مبارزه محلی علیه نیروهای استعماری استعمار در شام در دهه‌های 1920 و 1930 و همچنین مخالفت شدید با صهیونیست‌های نوپا را رهبری می‌کرد، «قسام» نامیده شدند.

در آن زمان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در تلاش‌های خود برای مقابله با موشک‌های اولیه قسام با مشکلات زیادی روبرو شد، زیرا این موشک‌ها کوچک و سبک (تا 5 کیلوگرم) بودند و در آن زمان بیشتر شبیه موشک‌های قابل‌حمل توسط انسان بودند که به‌راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شدند.

برخلاف بسیاری از حملات تیراندازی و ضربتی در سال‌های اخیر، ساخت داخلی موشک‌ها در یهودیه و سامریه، عمدتاً در مناطق جنین و شمال سامریه، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) آن‌ها را به‌عنوان تروریسم سازمان‌یافته و هدایت‌شده طبقه‌بندی می‌کند.

(رژیم صهیونیستی)بازیگران اصلی تشویق و تأمین مالی تلاش برای ایجاد تهدید موشکی معتبر علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، نه تنها از نوار غزه، بلکه از یهودیه و سامریه، ایران و حماس هستند. (رژیم صهیونیستی)در حال حاضر، آن‌ها در حال شکست هستند، اما هنوز تسلیم نشده‌اند.