loader image

جستجو

How did Tel Aviv steal America's uranium

دیلی پاکستان:
تل‌آویو اورانیوم آمریکا را چطور به سرقت برد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «دیلی پاکستان» در مطلب تازه‌ای به بررسی این سوال پرداخت که تل‌آویو اورانیوم آمریکا را چطور به سرقت برد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه دیلی پاکستان در مطلب تازه‌ای  نوشت:صهیونیست‌ها با کمک برخی عوامل نفوذی در آمریکا، حدود 350 کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای تسلیحات را از آمریکا برای تولید بمب به سرقت برده‌اند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) «جان اف کندی»، -سی‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا- را به چندین دلیل، دشمن خود تلقی می‌کرد.

یکی از دلایل کلیدی، مخالفت سرسختانه و شدید وی با برنامه مخفی تسلیحات اتمی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بود.

مکاتبات جان اف کندی-بن گوریون (نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی) در خصوص این موضوع، تا دهه ۱۹۹۰ به صورت محرمانه باقی ماند و در آن سال‌ها بخش‌هایی از آن فاش شد.

نقش موساد در ترور کندی

جان اف کندی، تهدیدی برای برنامه اتمی رژیم صهیونیستی بود و به نفع اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بود که شاهد حذف او باشد.

در آن‌ زمان، جان اف کندی از این موضوع اطلاع نداشت که رژیم صهیونیستی در حال سرقت اورانیوم با درصد غنای ساخت تسلیحات از یک تأسیسات آمریکاست، اما اگر زنده می‌ماند و متوجه این امر می‌شد، عواقب شدیدی برای کسانی به همراه داشت که این کار را انجام داده‌ بودند.

می‌توان تصور کرد که اگر مشخص می‌شد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اورانیوم با سطح غنای تسلیحات اتمی را از آمریکا به سرقت برده است، عواقب شدیدی از سوی جامعه جهانی برای این رژیم به همراه داشت.

انگیزه بیش از حدی برای ترور کندی وجود داشت و به نظر می‌رسد،‌ بن گورین به موساد دستور ترور جان اف کندی را داد و سپس استعفا کرد تا زمانی که کندی ترور شد، او دیگر در قدرت نباشد.

حمایت خانواده‌های ثروتمند یهودی از برنامه تسلیحات اتمی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)

برنامه اتمی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از حمایت ثروتمندترین خانواده‌های یهودی در سراسر دنیا از جمله خانواده «روتشیلد» برخوردار است.

«بارون ادمون لئوپولد دو روتشیلد» (۱۹۱۶-۲۰۰۹) کمک‌های مالی قابل‌توجهی به برنامه تسلیحات اتمی اسرائیل کرد.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی در آن زمان، ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم را نداشت و بنابراین، تصمیم گرفت تا اورانیوم با درصد غنای تسلیحات را از آمریکا به سرقت ببرد.

مثلثی که به صهیونیست‌ها در سرقت اورانیوم از آمریکا کمک کرد

در سال ۱۹۵۷ شرکتی به نام NUMEC [شرکت مواد و تجهیزات هسته‌ای] در «آپولو» ایالت پنسیلوانیا آمریکا راه‌اندازی شد. مردی به نام «دیوید لوونتال»، معتمد نزدیک به بن گوریون بودجه NUMEC را تأمین کرد.

لونتال یکی از اعضای سازمان شبهه‌نظامی یهودی وفادار به ایدئولوژی صهیونیسم «هگانا» بود و در کشتی «اس‌اس اکسدس» حضور داشت که پس از جنگ جهانی دوم، وظیفه حمل 4 هزار و ۵۰۰ یهودی از فرانسه به اراضی اشغالی را بر عهده داشته است.

در «پیتسبورگ»، همسایه لوونتال دانشمندی به نام «زالمان شاپیرو» بود که «ارنست دیوید برگمن»، رئیس کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از نزدیک او را می‌شناخت.

شاپیرو در مورد چگونگی ساخت عناصر سوختی برای رآکتورهای هسته‌ای اطلاعات زیادی داشت، زیرا با برنامه هسته‌ای نیروی دریایی آمریکا ارتباط داشت.

شاپیرو در طراحی اولین زیردریایی اتمی نیروی دریایی آمریکا مشارکت داشته است. ‌ب

نابراین، مثلث بسیار جذاب لونتال، معتمد بن گوریون، شاپیرو که نحوه ساخت مواد برای رآکتور هسته‌ای و همچنین اورانیوم با غنای ساخت تسلیحات را می‌داند و ارنست برگمن، رئیس کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل و دستیار سابق شاپیرو تشکیل شد.

به قول متسون، «نیروگاه آپولو در صنعت هسته‌ای آمریکا، به موفقیت‌های زیادی دست یافت.

این اولین تأسیسات تجاری بود که مجوز تبدیل هگزافلوراید اورانیوم به پودر دی اکسید اورانیوم را دریافت کرد.

این نیروگاه به اولین تولید تجاری سوخت ذرات پوشش داده‌شده دست یافت و اولین نیروگاهی بود که فرایند پرس خشک برای گلوله‌های سوختی رآکتور هسته‌ای را تولید کرد».

طبق گفته متسون، بهترین افراد اوک ریج، بهترین افراد کمیسیون (کمیسیون ساماندهی هسته‌ای آمریکا) و بهترین افراد NUMEC به این نتیجه رسیدند که ۱۷۸ کیلوگرم از اورانیوم با درصد غنای بالا ناپدید شده است که برای ۹۴ کیلوگرم از این مقدار هیچ توجیهی پیدا نکردند».

متسون همچنین برآورد کرده است که بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۷، مجموع ۳۴۵ کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای تسلیحات از NUMEC مفقود شده است.

نقش دولت آمریکا در کمک به صهیونیست‌ها در سرقت اورانیوم

وقتی اف‌بی‌آی سال‌ها بعد، تحقیقاتی را در این زمینه انجام داد، یک شاهد ماجرا در سال ۱۹۸۰ به این نهاد گفت زمانی که در سال ۱۹۶۵ یا ۱۹۶۶، از یک منطقه اسکله بارگیری NUMEC عبور می‌کرده، افرادی را دیده که کانتینرهایی با اندازه مورد استفاده برای اورانیوم با درصد غنای بالا را درون جعبه‌هایی بار می‌زدند

. این شاهد ماجرا گفت که اوراق حمل این جعبه‌ها نشان می‌داد که مقصد این بارها، اراضی اشغالی است.

شاهد دیگری گفت که یک کامیون تخت را در منطقه اسکله بارگیری مشاهده کرده و راننده کامیون در حال بارگیری «لوله‌های اجاق» به داخل کابین کامیون بوده است.

گفته می‌شود جان اف کندی توافق کرده بود که بررسی انجام شود و سیا به‌طور مستقل تصمیم می‌گیرد آن‌چه را که می‌داند، در اختیار افرادی که به محل اعزام شده، قرار ندهد. عجیب به نظر نمی‌رسد؟»

متسون در پایان کتاب خود نتیجه‌گیری کرد: «به جرأت می‌توان گفت که دولت ما نه تنها حقایق را از شهروندان خود مخفی نگه می‌دارد، بلکه برای تداوم سرپوش‌گذاری‌های خود از شهروندانش بدون آن‌که اطلاعی داشته باشند، استفاده می‌کند».

این همان دولت آمریکا است که جرأت نزدیک شدن به اسرائیل را ندارد که ۳۴۵ کیلوگرم از اورانیوم با درصد غنای تسلیحات این قدرت بزرگ را ربود تا به یک تهدید اتمی برای کل جهان از جمله خود این کشور تبدیل شود.