loader image

جستجو

China-US cyber cooperation roadmap

فوربز:
نقشه راه همکاری سایبری چین و آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فوربز» در یادداشت خود به بررسی نقشه راه همکاری سایبری چین و  آمریکا پرداخت و نوشت: با توجه به وجود دشمنانی در خارج از آمریکا، برای چین مفید خواهد بود که در گفتگوهای بیشتری برای پرداختن به همکاری در فضای سایبری با آمریکا و سایر کشورها شرکت کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فوربزدر یادداشت خود به‌قلم «ارل کار» نوشت:‌آمریکا اغلب خود را به‌عنوان قهرمان امنیت سایبری بین‌المللی، به‌رغم سابقه گسترده تخلفاتش در حوزه حملات سایبری و نظارت، معرفی می‌کند که بر اساس آن برخی حتی این کشور را یک دشمن جهانی معرفی می‌کنند.

هم‌زمان، دخالت چین در حملات سایبری عمدی که زیرساخت‌های حیاتی آمریکا و فضای سایبری را هدف قرار می‌دهند، به‌شدت برجسته است.

هم آمریکا و هم چین از قابلیت‌های سایبری خود برای به چالش کشیدن متقابل یکدیگر در حوزه فضای سایبری بین‌المللی استفاده کرده‌اند.

آمریکا و چین به‌منظور کاهش درگیری‌های سایبری که می‌تواند منجر به تقویت همکاری‌های بهبودیافته در حوزه امنیت سایبری برای هدف قرار دادن سندیکاهای جنایتکار جهانی شود که به نفع هر دو کشور و جامعه جهانی است، نیاز به ارتباط دارند.

شایان‌ذکر است که معدود کشورهایی که از چارچوب‌های سایبری تحت رهبری آمریکا سود می‌برند، تمایل دارند متحدان و شرکای این کشور باشند که اکثر کشورهای جهان سوم را حذف می‌کنند.

آمریکا اغلب در کمک به متحدان و شرکای خود در مسائل امنیت سایبری سخاوتمند به نظر می‌رسد،

اما باید نقش فعال‌تر و پایدارتری در رسیدگی به کمبود زیرساخت‌های سایبری و کمک‌های امنیتی کشورهای جهان سوم داشته باشد.

با توجه به وجود دشمنانی در خارج از آمریکا، برای چین مفید خواهد بود که در گفتگوهای بیشتری برای پرداختن به همکاری در فضای سایبری با آمریکا و سایر کشورها شرکت کند.

چنین گفت‌وگویی می‌تواند بر تهدیدهایی متمرکز شود که هر دو کشور با آن مواجه هستند و نگران آن هستند و در به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌های تجاری برای متخصصان امنیت سایبری چین و آمریکا خدمت می‌کنند.

این باید نقطه شروعی برای دو کشور برای ایجاد اعتماد و مشارکت متقابل در فضای سایبری و پیگیری استفاده مسئولانه‌تر از قدرت سایبری باشد.

شکاف موجود در فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات بین چین و آمریکا باعث افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه فناوری‌های سایبری بهبودیافته شده است، هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی از جمله پروژه‌های کلان این مسئله هستند.

یک اقدام موازی باید شامل آموزش متخصصان امنیت سایبری بیشتر باشد تا چین و آمریکا نیروی کار آموزش‌دیده‌ای داشته باشند که بتوانند از هر کشور مربوطه دفاع کنند و بهترین شیوه‌های تجاری را با جامعه جهانی به اشتراک بگذارند تا سندیکای‌های جنایتکار جهانی و حملات سایبری را خنثی نموده و در صورت نیاز اقدامات متقابل را به‌کارگیرند.