loader image

جستجو

Bipartisan plan of the Senate to increase the punishment of commercial ships that violate US sanctions

صدای آمریکا:
طرح دوحزبی سنا برای «تشدید مجازات» کشتی‌های تجاری متخلف در برابر تحریم‌های آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «صدای آمریکا» در گزارشی از طرح دوحزبی سنا برای تشدید مجازات کشتی‌های تجاری متخلف در برابر تحریم‌های آمریکا، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری صدای آمریکا در گزارشی خبر داد:«جیمز لنکفورد» -سناتور جمهوری‌خواه- به همراه «مگی حسن» -سناتور دموکرات- در طرحی «دو حزبی» که در «کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مجلس سنا» تصویب شد، خواستار تشدید مجازات «کشتی‌های تجاری متخلف» برای دور زدن تحریم‌های جمهوری اسلامی و روسیه شدند.

براساس بیانیه روز دوشنبه دفتر سناتور جیمز لنکفورد، این طرح دوحزبی با هدف مقابله با کشتی‌هایی که برای دور‌ زدن تحریم‌های بین‌المللی از جمله تحریم‌های جمهوری اسلامی و روسیه، تجهیزات راهیاب (جی‌پی‌اس) را خاموش و یا دستکاری می‌کنند، تصویب شده است.

این طرح دوحزبی برای اینکه به قانون تبدیل شود، پس از تصویب در کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مجلس سنا، باید در صحن سنا تصویب و سپس در مجلس نمایندگان به رای گذاشته شود.

بیانیه دفتر سناتور جیمز لنکفورد با استناد به تحقیقات «نیویورک تایمز» می‌گوید که این کشتی‌ها «به‌ویژه در رابطه با محموله‌های تحریمی نفت روسیه و جمهوری اسلامی» دستگاه‌های راهیاب خود را برای پنهان‌کاری و دور زدن تحریم‌های آمریکا، خاموش می‌کنند.

همزمان با طرح «ردیابی کشتی‌ها برای اجرای تحریم‌ها»،که توسط لنکفورد و حسن پیشنهاد و تصویب شده است، «اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا» یک برنامه آزمایشی را برای پشتیبانی از این طرح به اجرا در‌می‌آورد.

به‌علاوه، برای عملیاتی کردن این ابتکار، از تجزیه و تحلیل اطلاعات پیشرفته، به‌منظور «شناسایی کشتی‌هایی» که به «دشمنان خارجی» کمک می‌کنند، استفاده خواهد کرد.

در حالی‌که سناتورها در این طرح بر اهمیت جلوگیری از حمل محموله‌های غیرقانونی و اجرای موثر قانون تحریم‌ها تاکید دارند، طرح‌های قبلی لنکفورد علیه فعالیت‌های جهانی جمهوری اسلامی نیز مورد توجه سناتور‌ها قرار گرفت.

پیش‌تر، جیمز لنکفورد درباره «مذاکره محرمانه با جمهوری اسلامی»، «دستیابی به سلاح هسته‌ای»، «فعال کردن مکانیسم ماشه»، «محکومیت آزار و اذیت زنان ایرانی» و «تروریستی نگه داشتن سپاه پاسداران» بیانیه داده بود.