loader image

جستجو

Prohibiting the use of Tik Tok in New York government offices

پولیتیکو :
ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی نیویورک

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «پولیتیکو » در گزارش تازه خود از ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی نیویورک خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه «پولیتکیو» در گزارش تازه خود خبر داد: با توجه به گزارشات منتشرشده،‌ فصل تازه اختلافات آمریکا و چین با دستور لغو فعالیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک در آمریکا مجدداً آغاز شد.

این دستور با توجیه اینکه این شبکه اجتماعی به قصد جاسوسی در آمریکا فعالیت می‌کند، صادر شده است.

نیویورک دستور ممنوعیت تیک تاک (TikTok) را در دستگاه‌های دولتی متعلق به شهر صادر کرد. حالا آژانس‌ها ملزم هستند که این برنامه را ظرف 30 روز آینده حذف کنند.

در همین راستا «اریک آدامز»، شهردار نیویورک، استفاده از تیک تاک را در تلفن‌ها و رایانه‌های دولتی ممنوع  و دلیل آن را خطرات امنیت سایبری ناشی از این پلتفرم متعلق به چین عنوان کرده است.

این دستورالعمل، هفته گذشته از سوی افسران ارشد امنیت اطلاعات شهری ارائه شد.

این دستورالعمل روز چهارشنبه پس از بررسی توسط فرماندهی سایبری نیویورک صادر شد.

یکی از مقامات شهری ادعا کرد که تیک تاک تهدیدی امنیتی برای شبکه‌های فنی شهر محسوب می‌شود. حالا کارمندان شهر از دانلود یا استفاده از برنامه و همچنین دسترسی به وب‌سایت تیک‌تاک در هر دستگاه متعلق به شهر منع می‌شوند.

سخنگوی تالار شهر نیویورک روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: در حالی که رسانه‌های اجتماعی در ارتباط ‌دادن مردم نیویورک با یکدیگر عالی هستند، ما باید اطمینان حاصل کنیم که همیشه از این پلتفرم‌ها به شیوه‌ای امن استفاده می‌کنیم. فرماندهی سایبری نیویورک به‌طور منظم اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای ایمن نگه ‌داشتن داده‌های شهروندان نیویورک بررسی و بروزرسانی می‌کند.

سخنگوی نیویورک به دستورالعمل‌های دفتر مدیریت و بودجه آمریکا اشاره کرد که براساس آن‌ها استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

او همچنین به قانون فدرال مبنی ‌بر ممنوعیت این برنامه که در اوایل سال جاری تصویب شد، اشاره کرد.

برای بیش از سه سال، کنگره تلاش کرده است تا قوانینی را برای ممنوعیت تیک ‌تاک در سراسر کشور اعمال‌ نموده و ثابت کند که این برنامه و مالک چینی آن، ByteDance، می‌توانند از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند، برای جاسوسی از آمریکایی‌ها استفاده کنند.

تعدادی از ایالت‌های آمریکا استفاده از تیک ‌تاک در دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرده‌اند، اما فرمانداران اخیراً تلاش نموده‌اند از این هم فراتر بروند.

در ماه می، فرماندار مونتانا، گرگ جیانفورته، لایحه‌ای را امضا کرد که این برنامه را در کل ایالت ممنوع می‌کند و به اولین ایالتی تبدیل می‌شود که این کار را انجام می‌دهد.

مدت کوتاهی پس از امضای لایحه قانونی، کاربران تیک ‌تاک و خود شرکت از ایالت شکایت و استدلال کردند که این لایحه حقوق آزادی بیان شهروندان مونتانا را نقض کرده است.

طبق گفته اتحادیه تایمز در اوایل سال جاری، ایالت نیویورک تیک ‌تاک را در سال 2020 از طریق سیاست داخلی منع دانلود و استفاده از آن را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد.

این سیاست همچنان به تعداد انگشت‌شماری از پلتفرم‌های روابط عمومی نیویورک اجازه می‌داد از این برنامه برای اهداف بازاریابی استفاده کنند.