loader image

جستجو

America's warning about the return of ISIS

فاکس نیوز:
هشدار آمریکا درباره بازگشت داعش

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری«فاکس نیوز» در گزارش تازه خود از هشدار آمریکا درباره بازگشت داعش خبر داد و اعلام کرد: درگیری بین گروه‌های رقیب در شرق سوریه روز دوشنبه آغاز شد و دست‌کم 40 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری فاکس نیوز در گزارش تازه خود به‌قلم «پیتر آیتکن» اعلام کرد:مقامات نظامی آمریکا خواستار پایان تشدید جنگ داخلی در سوریه به دلیل نگرانی از اینکه می‌تواند منجر به تجدید حیات داعش شود، شده‌اند.

درحالی‌که منتقدان برخی از رهبران منطقه، از جمله ایران را به تکیه‌بر تنش‌های قومی برای هدایت جنگ متهم می‌کنند.

گروه ضربت مشترک-عملیات تصمیم ذاتی در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، نوشت: «عملیات تصمیم ذاتی به نظارت دقیق وقایع در شمال شرق سوریه ادامه می‌دهد».

این بیانیه ادامه داد: «ما همچنان بر همکاری با نیروهای دفاعی سوریه برای تضمین شکست پایدار داعش در حمایت از امنیت و ثبات منطقه متمرکز هستیم.

حواس‌پرتی از این کار حیاتی بی‌ثباتی ایجاد می‌کند و خطر تجدید حیات داعش را افزایش دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «خشونت در شمال شرق سوریه باید متوقف شود و تلاش برای ایجاد صلح و ثبات در شمال شرق سوریه، فارغ از تهدید داعش، بازگشته است».

درگیری بین گروه‌های رقیب در شرق سوریه روز دوشنبه آغاز شد و دست‌کم 40 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

آسوشیتدپرس گزارش داد که نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) احمد خبیل معروف به ابوخوله را برکنار کردند و او را به اتهامات مرتبط با «جنایت‌ها و تخلفات متعدد» از جمله قاچاق مواد مخدر دستگیر کردند.

خبیل همچنین به دلیل هماهنگی با نهادهای خارجی متخاصم با انقلاب، ظاهراً اشاره‌ای به تماس‌های ادعایی او با دولت سوریه در دمشق و متحدان ایرانی و روسی آن بود.

یک خبرگزاری مرتبط با خوله روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای امنیتی کرد دفتر را تعطیل کرده و خبرنگاران را بازداشت کرده‌اند.

این ادعاها را نمی‌توان به‌طور مستقل تأیید کرد، اما نشان‌دهنده شکاف فزاینده در نیروهای دموکراتیک سوریه بین جناح‌های مختلف است.

بشار اسد و ابراهیم رئیسی، بر تنش‌های قومیتی میان اعراب و کردها تکیه کرده‌اند تا این گروه را بیشتر شکاف بیندازند و درگیری‌های بزرگ‌تر را در میان ائتلاف مورد حمایت آمریکا تضمین کنند.

این درگیری‌ها اعضای نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را در مقابل متحد سابق آن شورای نظامی دیرالزور به رهبری عرب و برخی از قبایل عرب منطقه‌ای قرار داد که در کنار آن‌ها قرار گرفته بودند.