loader image

جستجو

Why no democrats challenge the president

نیویورک مگزین:
چرا هیچ دموکراتی رئیس‌جمهور را به چالش نمی‌کشد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیویورک مگزین» نوشت:‌ ‌غیر‌عادی است که یک ‌رئیس‌جمهور با چالشی از درون حزب خود مواجه شود، در حالی که ‌به‌طور سنتی، چنین چالش‌هایی بر اساس تفاوت‌های ایدئولوژیک بوده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نیویورک مگزین در گزارشی به‌قلم «جاناتان چیت» عنوان کرد: وضعیت کنونی ‌‌‌ریاست‌جمهوری حزب دموکرات، نا‌مطمئن به نظر می‌رسد.

در حالی که به نظر می‌رسد جو بایدن قادر به انجام این کار باشد، تعداد نظرسنجی‌های او برای انتخاب مجدد نگران‌‌کننده است.

نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهد که رقابت تنگاتنگی بین بایدن و دونالد ترامپ وجود دارد و آرای الکترال از ترامپ حمایت می‌کند. این موضوع تردیدهایی را در مورد توانایی بایدن برای کسب یک دوره دوم ‌‌‌ریاست‌جمهوری ایجاد می‌کند.

به‌‌رغم اینکه اکثریت دموکرات‌ها خواهان نامزدی جایگزین هستند، هیچ دموکرات جریان اصلی برای به چالش کشیدن بایدن برای نامزدی گام بر نمی‌دارد.

این عدم رقابت شگفت‌انگیز را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد. اول، خاطره پیروزی ‌غیر‌منتظره بایدن در سال 2020، زمانی که او پایگاه حزب را گرد آورد، ممکن است رقبای احتمالی را منصرف کند.

دوم، روابط شخصی و دوست‌داشتنی بایدن در میان مقامات منتخب دموکرات، رقابت با وی یا ابراز عدم حمایت از آن‌ها را دشوار می‌کند.

سوم، ‌غیر‌عادی است که یک ‌رئیس‌جمهور با چالشی از درون حزب خود مواجه شود، در حالی که ‌به‌طور سنتی، چنین چالش‌هایی بر اساس تفاوت‌های ایدئولوژیک بوده است.

سؤال اصلی این است که آیا داشتن یک رقیب در برابر بایدن به نفع حزب و کشور است یا خیر.

در حالی که یک چالش قوی می‌تواند باعث تضعیف بایدن شود، ممکن است به ارزیابی توانایی او در انجام وظایف ‌‌‌‌‌کارزار انتخاباتی مانند مصاحبه و مناظره قبل از تعهد به او برای انتخاب مجدد کمک کند.

در حال حاضر، دموکرات‌ها با نامزدی گیر افتاده‌اند که هر اشتباهش مورد بررسی قرار می‌گیرد و نگرانی‌ها در مورد هوشیاری ذهنی او همچنان ادامه دارد.

بی‌میلی بایدن به شرکت در مصاحبه‌های چالش‌برانگیز نشان‌‌‌دهنده عدم اطمینان در مورد توانایی او برای موفقیت است.

نمونه‌های اخیر سیاستمداران مسن مانند میچ مک‌کانل و دایان فاینشتاین که از بازنشستگی امتناع می‌کنند، این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا سیاستمداران مسن بهترین گزینه برای سمت‌های دولتی هستند یا خیر.

با این حال، سن و آمادگی بایدن برای این شغل لزوماً او را رد صلاحیت نمی‌کند. روان و سریع صحبت کردن برای نامزدها مهم است، اما رؤسای جمهور این تجمل را دارند که افکار خود را جمع کنند.

اتکا به کارکنان و مشاوران شایسته تا زمانی قابل قبول است که بتوانند اطلاعات و تصمیمات خوبی ارائه دهند.

جالب این است که چگونه دو حزب در طول سال‌ها موضع خود را در مورد آمادگی یک ‌رئیس‌جمهور سالخورده برای این کار تغییر داده‌اند.

چهار دهه پیش، دموکرات‌ها رونالد ریگان را مسخره می‌کردند و او را پیر و نامناسب می‌دانستند، در حالی که جمهوری‌خواهان آن را بی‌ربط به عملکرد شغلی او می‌دانستند.

امروز، دموکرات‌ها یک ‌رئیس‌جمهور کند و پیر را به یک جنایت‌کار مستبد ترجیح می‌دهند، اما نگران‌اند که بایدن با شعارهای نا‌منسجم و در عین حال خستگی‌ناپذیر ترامپ مبارزه کند.

اگر روند نامزدی دموکرات‌ها بیشتر شبیه به انتخاب سنتی و پشت پرده بود، یا اگر رأی‌دهندگان یک جایگزین مناسب داشتند، شاید بایدن نامزد احتمالی نمی‌شد. با این حال، سیستم اولیه فعلی با انتخاب‌های محدود، عملاً نامزدی بایدن را تضمین می‌کند.

در نهایت، دموکرات‌ها ممکن است به بایدن پایبند باشند، زیرا آن‌ها او را جایگزین بهتری برای ترامپ می‌دانند. فقدان یک رقیب جریان اصلی نشان می‌دهد که در حال حاضر، بایدن بهترین گزینه آن‌ها باقی مانده است.