loader image

جستجو

The Biden administration's obstacles to peace

جویش نیوز سیندیکیت:
موانع دولت بایدن برای صلح

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جویش نیوز سیندیکیت» درگزارش تازه خود به بررسی موانع دولت بایدن برای صلح پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه جویش نیوز سیندیکیت در گزارش تازه خود به‌قلم «اریک لوین» نوشت: کاخ سفید اعلام کرده است که در حال بررسی امکان یک معاهده دفاعی متقابل با عربستان ‌‌به‌عنوان بخشی از توافق عادی‌سازی کلی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است.

انتقاد از چنین معاهده‌ای اشتباه است زیرا منطقه و آمریکا از پایان رسمی درگیری اعراب و اسرائیل سود زیادی خواهد برد.

عربستانی‌ها به دلیل تجاوز ایران خواهان تضمین امنیتی هستند.

با این حال، دولت بایدن، مانند دولت اوباما قبل از آن، با جدیت تلاش کرده است تا یک مسیر قانونی برای ایران ایجاد کند تا به سلاح هسته‌ای و یک سامانه موشکی بالستیک برای تحویل آن دست یابد.

دولت همچنین امتیازات مالی داده است که به ایران کمک می‌کند تا شبکه تروریستی خود را تأمین مالی کند و اهداف هژمونیک ایران در منطقه را تضمین کند.

بی‌دلیل نیست که عربستانی‌ها در برابر هیولایی که ما به ایجاد آن کمک کردیم، تضمین‌های امنیتی بخواهند.

منتقدان تضمین، به کارنامه حقوق بشری عربستانی‌ها اشاره می‌کنند. بله این رکورد خوب نیست، اما در حال حاضر، آل سعود بهترین چیزی است که قرار است به دست آوریم. تنها آلترناتیو برای سلطنت عربستانی، یک کشور شکست خورده با گروه‌های تروریستی اسلام‌گرا یا یک حکومت تحت حمایت ایران است. در هر دو سناریو، نقض حقوق بشر به‌طور تصاعدی بدتر خواهد بود.

علاوه بر این، محمد‌بن‌سلمان در حال برداشتن گام‌هایی در جهت مدرن سازی و آزادسازی جامعه عربستان است که نباید به حداقل برسد.

برخی به قتل روزنامه‌نگار جمال خاشقجی واشنگتن پست در سال 2018 ‌‌به‌عنوان دلیلی برای پشت کردن به محمد‌بن‌سلمان اشاره می‌کنند.

نمی‌توان از این واقعیت گذشت که قتل او بسیار عجیب و غیرقابل قبول بود. همه ما می‌دانیم که توسط محمد‌بن‌سلمان سفارش شده است، هر چند او سعی می‌کند آن را انکار کند؛ اما خاشقجی «خبرنگار» صرف نبود.

او یکی از اعضای اخوان المسلمین بود و از سرنگونی سلطنت عربستانی حمایت می‌کرد. همه دولت‌های عرب سنی اخوان المسلمین را یک تهدید وجودی می‌دانند؛ بنابراین، ماجرای خاشقجی بیش از آنچه به نظر می‌رسد وجود دارد.

علاوه بر این، یک توافق امنیتی با عربستان بی‌سابقه نخواهد بود. ما با ژاپن و کره جنوبی و همچنین قطر توافقات مشابهی داریم.

کارنامه قطر در زمینه حقوق بشر افتضاح است، اما هیچ درخواستی برای لغو ترتیبات امنیتی ما با آن وجود ندارد.