loader image

جستجو

Dealing with Biden's election campaign by publishing false information in cyberspace

پولیتیکو:
مقابله کارزار انتخاباتی بایدن با نشر اطلاعات نادرست در فضای مجازی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «پولیتیکو» در یادداشتی به بررسی موضوع مقابله کارزار انتخاباتی بایدن با نشر اطلاعات نادرست در فضای مجازی، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه پولیتیکو در یادداشتی به‌قلم «ربکا کرن» نوشت: با عقب‌نشینی رسانه‌های اجتماعی از نظارت بر ادعاهای نادرست سیاسی و تدارک ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴، کارزار انتخاباتی بایدن، باید در رسانه‌های اجتماعی از خود دفاع کند.

کارزار انتخاباتی جو بایدن، در حال بازنگری استراتژی خود برای مبارزه با اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی است و صدها کارمند و داوطلب را برای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی استخدام کرده است.

بر اساس مصاحبه با پنج نفر از اعضای کارزار انتخاباتی بایدن در چند هفته گذشته، این تغییر ناشی از تمایل کم‌تر رسانه‌های اجتماعی، به نظارت بر اطلاعات نادرست منتشر‌شده سیاسی است.

«راب فلاهرتی» -مدیر سابق استراتژی دیجیتال کاخ سفید- که ایمیل‌های او به رسانه‌های اجتماعی باعث تشکیل پرونده، به رهبری جمهوری‌خواهان و تحقیقات کنگره، برای او شده است.

با تیم‌های حقوقی، ارتباطات و دیجیتال کارزار انتخاباتی بایدن همکاری خواهد کرد تا با روایت‌های نادرست رسانه‌های اجتماعی مبارزه کند.

این استراتژی جدید، روایت دیگری از نحوه برخورد کارزارهای انتخاباتی با مسائل فضای مجازی ارائه می‌دهد.

کارزار انتخاب مجدد بایدن سعی دارد با موج عظیمی از ادعاهای نادرست ترامپ و سایر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در مورد سابقه بایدن ( عجله کاخ سفید برای اجرایی هرچه زودتر طرح واکسیناسون همگانی و تلاش‌های بایدن برای سرکوب حضور رای‌دهندگان)، مبارزه کند.

رسانه‌هایی مانند توییتر، تحت فشار محافظه‌کاران جهت ایجاد فضای بهتر برای آزادی بیان، حساب بسیاری از محافظه‌کاران راست‌گرای افراطی، که قبلاً به دلیل انتشار اطلاعات نادرست بسته شده بودند را برگردانده‌اند.

مشاوران بایدن در چنین شرایطی می‌گویند که قصد دارند برای مقابله با اطلاعات نادرست، به منابع خود تکیه کنند. فلاهرتی، در مرکز مناقشات سیاسی پیرامون مبارزه با اطلاعات نادرست فضای اینترنت قرار دارد.

طبق ایمیل‌های افشا‌شده در پرونده‌ای که توسط دادستان کل ایالت لوئیزیانا تشکیل شده است، فلاهرتی در زمانی‌که در کاخ سفید بوده، کارمندان فیس‌بوک و یوتیوب را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده و اصرار داشته است که شرکت‌ها، برای مبارزه با اطلاعات نادرست حول طرح واکسیناسیون همگانی کرونا، اقدامات بیش‌تری انجام دهند.

بایدن، به‌رغم جنجال‌های موجود پیرامون فلاهرتی، از زمانی‌که او ‌‌به‌عنوان مدیر دیجیتال کارزار انتخاباتی‌اش در سال 2019 شروع به کار کرده است، از او، ‌‌به‌عنوان محافظ رسانه‌های اجتماعی خود، حمایت می‌کند.

کارکنان کارزار انتخاباتی بایدن گفته‌اند که شرمساری علنی شرکت‌ها به دلیل عدم اجرای سیاست‌های اطلاعات نادرست خود، استراتژی بهتری است.

به گفته مقامات کارزار انتخاباتی بایدن، بازنگری استراتژی انتخاباتی او، شامل استخدام صدها نفر برای نظارت و تصحیح سریع اطلاعات نادرست می‌شود.

ناظران رسانه‌های اجتماعی، از تغییر استراتژی کارزار بایدن شگفت‌زده نشده‌اند. استفاده از پیام‌های متقابل، نسبت به فشار مستقیم بر رسانه‌ها برای اجرای سیاست‌هایشان، شیوه‌ی بهتری برای کارزار انتخاباتی بایدن است، چراکه در وقت و هزینه آن‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های نشر اطلاعات نادرست، که از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 تکامل پیدا کرده است، ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند «چت‌جی‌پی‌تی» است. به همین خاطر، کارزار انتخاباتی بایدن، باید برای مقابله با موج عظیم اطلاعات نادرست از سوی سایر نامزدها و ابزارهای هوش مصنوعی، آماده شود.