loader image

جستجو

America needs new leaders

گاردین:
آمریکا به رهبران جدیدی نیاز دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «گاردین» در مطلب تازه خود با اشاره به اینکه محبوبیت بایدن در سراسر کشور، به 40 درصد رسیده است، تاکید کرد:  آمریکا به رهبران جدیدی نیاز دارد و اگر رئیس‌جمهور ناتوانی جسمی داشته باشد و یا ‌‌‌‌‌‌اینکه نتواند وظایفش را به درستی انجام دهد، می‌توان او را برکنار کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه گاردین در مطلب تازه خو به‌قلم «سایمون تیسدال» نوشت: هر حکومتی که یک کلاهبردار انتقام‌جو را در برابر یک کهنه‌کار سیاسی قرار دهد، محکوم به شکست است.

بایدن باید به خاطر ‌‌‌‌‌‌اینکه عضوی از محافظه‌کاران حاکم بریتانیا نیست، قدردان باشد. فرقی نمی‌کند که «بوریس جانسون» «لیز تراس» یا حتی مارگارت تاچر باشید.

در بریتانیا، روسای حزب دور هم جمع می‌شوند، به آرامی با یکدیگر حرف می‌زنند و رهبر قبلی را عزل می‌کنند.

سیاست ریاست‌جمهوری آمریکا مانند بریتانیا نیست.

نحوه برخورد سیستم سیاسی آمریکا با رهبران خود، نسبت به بریتانیا، محترمانه‌تر است.

جابجایی رئیس کاخ سفید سخت است. سه استیضاح ناموفق در دهه‌های اخیر بیان‌گر این نکته است.

با این حال، اگر رئیس‌جمهور ناتوانی جسمی داشته باشد و یا ‌‌‌‌‌‌اینکه نتواند وظایفش را به درستی انجام دهد، می‌توان او را برکنار کرد.

بایدن گفته است که سال آینده، برای دومین‌بار در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که از هر سه دموکرات، دو نفر خواهان شخص دیگری ‌به‌عنوان نامزد حزب هستند.

محبوبیت بایدن در سراسر کشور، به 40 درصد رسیده است.

اکثر رای‌دهندگان بر این باورند که او برای کاندیداتوری مجدد سن بالایی دارد. سن رئیس‌جمهور موضوع جدیدی نیست، اما این مسئله در کنفرانس مطبوعاتی آخر هفته گذشته در هانوی، به اوج خود رسیده است.

بایدن در این مراسم، بارها به زمین خورده، فراموش کرده که چه می‌خواهد بگوید و در نهایت با کمک دستیارانش به خارج از صحنه رفته است. اکنون برای همه این سوال ایجاد شده است که بایدن چگونه از مبارزات انتخاباتی جان سالم به در خواهد برد.

حامیان بایدن اعتراض می‌کنند که انتقادات واردشده، ناعادلانه است. آن‌ها اصرار دارند که او صلاحیت کافی برای اداره کشور را دارد.

او سابقه قانون‌گذاری قابل‌توجهی دارد. برجسته‌ترین کارهای انجام‌شده توسط بایدن، شکست‌دادن همه‌گیری کرونا و تورم و ایستادگی در مقابل روسیه و چین بوده است، اما آمریکایی‌ها دید متفاوتی نسبت به مسائل دارند.

قیمت کالاهای اساسی مانند نان، تخم‌مرغ و مرغ، از زمان روی ‌کار‌ آمدن بایدن، افزایش چشم‌گیری داشته است. بنزین نیز افزایش قیمت ۶۳ درصدی را تجربه کرده است.

یکی از مشکلات اصلی مردم، این است که قیمت مواد غذایی و انرژی در نرخ تورم اصلی دولت لحاظ نشده است.

احساس ناامنی، جرایم خرد، بی‌خانمانی و اعتیاد به موادمخدر، از مسائل اصلی زندگی در شهرهای بزرگ محسوب می‌شوند.

با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد دموکرات‌ها گزینه دیگری جز بایدن و جمهوری‌خواهان میانه‌رو و مستقل‌ نیز گزینه دیگری جز ترامپ ندارند. بایدن و ترامپ، هر دو باید از سیاست کناره‌گیری کنند.

این امر، به اوضاع سیاسی رو‌به‌زوال کشور، جان دوباره‌ای می‌بخشد. همان‌طور که هفته گذشته توسط میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری 2012 گفته شده است، این کار، عرصه انتخابات را به روی رهبران جدید باز می‌کند.

این کار، برای کشوری که در چنگال سیاست‌مداران پیر گرفتار شده است، یک فرصت دوباره محسوب می‌شود.

قرار نیست این اتفاق بیفتد، اما برای بهبودی اوضاع کشور، این اتفاق ضروری است. دموکراسی در آمریکا به زانو درآمده و این موضوع برای آمریکایی‌ها و سایر کشورها، خطرناک است.