loader image

جستجو

Former President Donald Trump arrives to speak to a group of 500 guests, including some United Auto Workers Union members, at Drake Enterprises in Clinton Township, Michigan, on September 27, 2023. Trump is skipping the second Republican debate to speak at Drake Enterprises, a non-union auto parts plant, amidst the thirteenth day of the UAW strike against the major U.S. carmakers.

پولیتیکو:
اختلاف نظر رقبای جمهوری‌خواه ترامپ و نظرسنجی‌ها در مورد انتخاب‌پذیری وی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «پولیتیکو» در یادداشتی به موضوع اختلاف نظر رقبای جمهوری‌خواه ترامپ و نظرسنجی‌ها در مورد انتخاب‌پذیری وی، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه پولیتکیو در یادداشتی به‌قلم «استیون شپرد» نوشت: گروهی از نامزدهای جمهوری‌خواه در مناظره آتی، قابلیت انتخاب «دونالد ترامپ» ‌-رئیس‌جمهور سابق آمریکا- را به چالش می‌کشند.

آن‌ها استدلال می‌کنند که هر یک از آن‌ها می‌توانند جو بایدن را مؤثرتر از ترامپ شکست دهند.

با این حال، داده‌های نظرسنجی اخیر با این ادعا تناقض دارد و نشان می‌دهد که ترامپ یک رقیب قدرتمند باقی می‌ماند.

برخلاف تصور اینکه ترامپ یک مسئولیت انتخاباتی است، او در نظرسنجی‌های عمومی انتخابات به دستاوردهای ‌قابل‌توجهی دست یافته است.

نظرسنجی پشت‌سر هم نشان می‌دهد که ترامپ در آستانه انتخابات عمومی بعدی یا پیشتاز است یا نزدیک به بایدن است. این موضوع استدلال‌های رقبای ترامپ را در مناظره قبلی تضعیف می‌کند.

«ران دیسانتیس» -فرماندار فلوریدا- یکی از رقبای ترامپ، از جمهوری‌خواهان خواست تا بر انتخابات 2024 تمرکز کنند و پیامی را اتخاذ کنند که می‌تواند در نوامبر 2024 پیروز شود.

«نیکی هیلی» -فرماندار سابق کارولینای جنوبی- و یکی دیگر از مدعیان، با تأکید بر اینکه ترامپ منفورترین سیاستمدار در آمریکا است و پیروزی در انتخابات عمومی با او ‌‌به‌عنوان نامزد دشوار خواهد بود، فراتر رفت.

با این حال، وقتی صحبت از رأی‌دهندگان مقدماتی جمهوری‌خواه به میان می‌آید، ترامپ به وضوح مورد علاقه است.

نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهد که اکثریت رو به رشدی از رأی‌دهندگان مقدماتی جمهوری‌خواه، ترامپ را ‌‌به‌عنوان گزینه اصلی خود ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این، اکثر جمهوری‌خواهان معتقدند که ترامپ بیشترین شانس را برای شکست دادن بایدن در انتخابات سراسری دارد.

نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که بایدن و ترامپ اساساً از نظر محبوبیت تقریباً یک سال تا انتخابات عمومی برابر هستند.

به‌رغم تلاش‌های دیسانتیس و هیلی برای معرفی خود ‌‌به‌عنوان نامزدهای قوی‌تر برای رویارویی با بایدن، آن‌ها در میان رأی‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه جذب چشمگیری به دست نیاوردند.

نظرسنجی اخیر دانشگاه رأی‌دهندگان نشان داد که 72 درصد از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه ترامپ را قوی‌ترین نامزد برای شکست بایدن می‌دانند و تنها 25 درصد معتقدند که یک نامزد جمهوری‌خواه دیگر می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

دسانتیس، به‌رغم اینکه در نظرسنجی‌ها با اختلاف ‌قابل‌توجهی از ترامپ عقب است، همچنان گزینه دومِ 37 درصد جمهوری‌خواهان است.

در مقابل، ترامپ هنگام ترکیب آرای گزینه اول و دوم، 70 درصد از حمایت‌ها برخوردار است، اما دیسانتیس نیز با 53 درصد از آن‌ها خیلی عقب نیست. سایر نامزدها در تلاش برای عبور از مرز 20 درصد هستند.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که ترامپ یک نیروی ‌غیر‌قابل توقف است، اما محبوبیت او در هفته‌های پس از غیبت او در اولین مناظره، کاهشی موقتی را تجربه کرد.

این نشان می‌دهد که سایر نامزدها می‌توانند از مناظره آتی برای تضعیف قدرت ترامپ در انتخابات مقدماتی استفاده کنند. با این حال، اعداد ترامپ در حال حاضر کمی بیشتر از قبل از مناظره اول است.

رقبای ترامپ به‌رغم تلاش‌هایشان نتوانسته‌اند رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه را که اغلب او را منتخب‌ترین نامزد می‌دانند، تحت تأثیر قرار دهند.

مناظره آتی ممکن است فرصتی را برای این رقبا فراهم کند تا بتوانند ادعای خود را مطرح کنند، اما مشخص نیست که آیا آن‌ها می‌توانند بر تسلط ترامپ در انتخابات مقدماتی غلبه کنند یا خیر.