loader image

جستجو

The fire of Israeli neo-fascism burns everyone

هاآرتص:
آتش نئوفاشیسم اسرائیلی همه را می‌سوزاند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «هاآرتص» در مطلب تازه خود ضمن اشاره به ظهور نئوفاشیسم در اسرائیل، نوشت: وقتی خصومت و نفرت بین اسرائیلی‌ها به سطح غیرقابل تحملی می‌رسد همه ما باید نگران باشیم و آتش نئوفاشیسم اسرائیلی همه را می‌سوزاند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه هارتص در مطلب تازه خود به‌قلم «الیاس زنانیری» نوشت: ظهور نئوفاشیسم در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به‌طور جدی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را تهدید می‌کند.

اکنون، یهودیان آمریکایی نگران هستند که آینده چه چیزی برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به ارمغان خواهد آورد و سؤال این است که چه کسی آن‌ها را از دست نتانیاهو و دولتش نجات خواهد داد؟

من شوکه شده‌ام، حتی در بدترین کابوس‌هایم هم چنین فکری هرگز به ذهنم خطور نمی‌کرد.

در تظاهرات روز شنبه، سی و نهمین هفته متوالی اعتراضات به کودتای به‌اصطلاح قضایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، یک ضد معترض عصبانی گفت که ای‌کاش آلمان‌ها گاز بیشتری برای استفاده داشتند.

از سوی دیگر، معترضان طرفدار دموکراسی، بنری با شماره 1933، سالی که آدولف هیتلر صدراعظم آلمان شد، برافراشتند.

این دو عنصر نه‌تنها برای خود اسرائیلی‌ها، بلکه برای ما فلسطینی‌هایی که تحت اشغال اسرائیل (رژیم صهیونیستی) زندگی می‌کنیم، شگفت‌آور است.

وقتی خصومت و نفرت بین اسرائیلی‌ها به سطح غیرقابل تحملی می‌رسد، همه ما باید نگران باشیم.

ظهور نئوفاشیسم در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مانند «ایتامار بن گویر» و وزیر دارایی «بزالل اسموتریچ» برای اسرائیلی‌ها و ما فلسطینی‌ها و همچنین کشورهای عربی نگران‌کننده است.

نتانیاهو قبلاً از این مسئله علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده و تا حدی موفق بوده است، او حکومت حماس را در غزه تداوم می‌بخشد و از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای عدم پیشرفت در مذاکرات با فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

نتانیاهو صدها بار گفته است که نمی‌تواند با عباس مذاکره کند زیرا او کنترل نوار غزه را در دست ندارد.

نتانیاهو در حال کار بر روی طرح شکاف دائمی بین کرانه باختری و نوار غزه است تا اطمینان حاصل کند که واقعیت ژئوپلیتیک توافق اسلو برای همیشه از بین برود.

در خلال حضور نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه گذشته، صدها یهودی اسرائیلی و آمریکایی در بیرون ساختمان تظاهرات کردند تا قانون نتانیاهو را محکوم کنند. یهودیان آمریکایی نگران هستند که نتانیاهو چه برنامه‌ای برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) دارد.

عباس در سخنرانی خود در ماه سپتامبر امسال از سازمان ملل خواست تا از مردم فلسطین تحت اشغال محافظت کند. من فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که جهان از اسرائیل در برابر اسرائیل محافظت کند. یا باید بگویم از اسرائیل در برابر نتانیاهو محافظت کند.