loader image

جستجو

Chair of the NATO Military Committee, Admiral Rob Bauer

صدای آمریکا:
هشدار ناتو درباره کمبود مهمات به دلیل جنگ در اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «صدای آمریکا» در یادداشتی به‌نقل از بلندپایه‌ترین مقام نظامی ناتو ، به بررسی کمبود مهمات  اروپایی به دلیل جنگ در اوکراین پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری صدای آمریکا در یادداشتی عنوان کرد: بلندپایه‌‌ترین مقام نظامی ناتو هشدار داده است که ذخایر مهمات اروپایی در حالی که غرب به ارسال مقادیر زیادی کمک نظامی به اوکراین برای جلوگیری از نیروهای متجاوز روسیه ادامه می‌دهد، کم است.

دریاسالار «راب بائر» که ریاست کمیته نظامی ناتو را بر عهده دارد، گفت که اروپا باید تولید خود را افزایش دهد زیرا جنگ وارد بیستمین ماه می‌شود.

ما اکنون سیستم‌های تسلیحاتی را به اوکراین می‌دهیم. ما شروع به اعطای انبارهای نیمه پر یا پایین‌تر در اروپا کردیم؛ بنابراین، ته بشکه اکنون قابل مشاهده است. بائر روز چهارشنبه در مجمع امنیتی ورشو به نمایندگان گفت: ما به صنعت نیاز داریم تا تولید را با سرعتی بسیار بالاتر افزایش دهد. ما به حجم زیادی نیاز داریم.

وی گفت: «ما به حمایت مستمر از سطح سیاسی نیاز داریم، زیرا نه تنها پول، بلکه اقدامات در کشورها است که منجر به افزایش نیروی خواننده و توانایی‌های مورد نیاز ما می‌شود.» و اگر واقعاً می‌بینید که در 7 سال قبل از جنگ، بودجه [دفاعی] قبلاً افزایش یافته، اما صنعت ظرفیت تولید را افزایش نداده است.

نیروهای اوکراینی هر روز هزاران گلوله توپ را به سوی نیروهای متجاوز روسیه شلیک می‌کنند که بیشتر مهمات آن توسط متحدان غربی کی‌یف تأمین می‌شود. کشورهای عضو ناتو همچنین تانک‌ها، خودروهای زرهی، سامانه‌های دفاع موشکی و هوایی و مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای نظامی دیگر را به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا برنامه‌هایی را برای افزایش تولید تسلیحات ترسیم کرده‌اند. اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری 2.2 میلیارد دلار برای خرید مشترک و تحویل یک میلیون گلوله دیگر مهمات توپخانه به اوکراین تا اوایل سال 2024 و 550 میلیون دلار اضافی برای تقویت فوری ظرفیت‌های صنعت دفاعی اتحادیه اروپا در تولید مهمات اختصاص داد.

سیمونا سوآره، تحلیلگر دانشگاه لنکستر انگلیس، مشاور دفاعی سابق اتحادیه اروپا، گفت که پر کردن هم‌زمان ذخایر و تأمین اوکراین به سیگنال‌های واضح‌تری از سوی رهبران سیاسی غربی نیاز دارد.

سوآره به صدای آمریکا گفت: «تلاش‌هایی که متحدان به صورت جداگانه و مشترک انجام داده‌اند، از نظر بودجه، از نظر تدارکات، هنوز در سطح تقاضا نیست.» همه چیز با سیگنال تقاضای کاملاً واضحی شروع می‌شود که از سوی رهبری سیاسی و نظامی ما نسبت به صنعت ما می‌آید تا ‌به‌طور مشترک در این تلاش شرکت کنیم و من معتقدم که کارهای بسیار بیشتری می‌توان از آن سطح انجام داد تا نشان داد که این تلاش است. این یک افزایش موقت نیست، بلکه یک تلاش پایدار و بالقوه طولانی‌مدت است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مایکل مک‌کورد، کنترل‌کننده پنتاگون به رهبران مجلس نمایندگان و سنا گفت: «۱.۶ میلیارد دلار از ۲۵.۹ میلیارد دلاری که کنگره برای پر کردن مجدد آمریکا ارائه کرده باقی مانده است. سهام نظامی که به کی‌یف سرازیر شده است و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا بودجه خود را دوباره پر کنند.»

آمریکا از زمان تهاجم روسیه در ماه فوریه سال 2022، حدود 46.6 میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده است. کنگره آمریکا در تاریخ 30 سپتامبر لایحه بودجه توقف موقت را برای جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد، اما این لایحه شامل هیچ کمک جدیدی برای اوکراین نشد. جو بایدن قول داده است که به حمایت آمریکا از کی‌یف ادامه دهد.

سوآره به صدای آمریکا گفت: «‌به‌طور متوسط ​​بین 2 تا 4 سال طول می‌کشد تا یک خط تولید جدید برای تجهیزات نظامی با شدت بالا که در اوکراین به آن نیاز دارید راه‌اندازی کنید. همین موضوع در مورد مهمات نیز صدق می‌کند.»