loader image

جستجو

The US military is trying to address the growing threat of drones

دیفنس وان:
ارتش آمریکا در تلاش است تا به خطرفزاینده پهپادها رسیدگی کند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «دیفنس وان» نوشت: مقامات ارتش می‌گویند که بزرگترین نیروی زمینی ناتو در مورد دفاع از نیروها در برابر پهپادها در حال پیشرفت است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه دینفس وان در گزارش خود نوشت: در غرفه‌های نمایشی، پهپادهای شیک با هر شکل و اندازه ای در نمایشگاه تسلیحات گسترده DSEI در ماه گذشته در همه جا حضور داشتند.

اسلحه برای متوقف کردن آن‌ها بسیار کمتر رایج بود.

همین امر در میدان‌های نبرد اوکراین و در زرادخانه‌ها و زمین‌های آموزشی ارتش آمریکا صادق است.

مقامات ارتش می‌گویند که بزرگترین نیروی زمینی ناتو در مورد دفاع از نیروها در برابر پهپادها در حال پیشرفت است.

اما رهبران هنوز برنامه‌های قطعی برای نیروی ضد پهپاد ارائه نکرده‌اند، حتی با وجود اینکه آن‌ها دفاع بسیار کمتری نسبت به آنچه که تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند نیاز دارند.

پهپادها در همه جا در میدان‌های نبرد اوکراین وجود دارند، جایی که برای همه چیز از هماهنگی توپخانه گرفته تا حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده است.

«ژنرال ویسلاو کوکولا» ازنیروی زمینی لهستان به دیفنس وان گفت، برای مثال، پهپادهای جنگی سرگردان روسی، عامل اصلی انهدام توپخانه‌های اوکراینی هستند که لهستان آن را تامین می‌کند.

در نتیجه، اوکراین و روسیه هر دو طیف گسترده‌ای از فناوری نابودی پهپادها، از پارازیت‌های دستی گرفته تا توپ‌های خودکار سوار بر خودرو را در اختیار دارند.

اوکراینی‌ها می‌گویند که جنگ الکترونیک روسیه به‌ویژه در برابر پهپادهای آن‌ها قوی است.

اما پهپادهای هر دو طرف مرتباً از میان پدافند هوایی می‌گذرند و حملاتی را به مسکو و نیروگاه‌های اوکراین انجام می‌دهند.

«یوری ایحنات» -سخنگوی این کشور-گفت که مورد دوم مربوط به فرماندهی نیروی هوایی اوکراین است و افزود که اوکراین فاقد ‌‌‌‌پدافند هوایی ‌‌‌‌کوتاه‌برد کافی برای دفع حملات مورد انتظار روسیه در زمستان امسال به نیروگاه‌های برق است.

حدود دو دهه پیش، ارتش با این باور که نیروی هوایی می‌تواند آسمان را کنترل کند، به‌شدت هزینه‌های سیستم‌های ضدهوایی کوتاه‌برد را کاهش داد. در سال 2005، ارتش، واحدهای ‌‌‌‌پدافند هوایی ‌‌‌‌کوتاه‌برد خود، SHORAD، را به دو گردان وظیفه فعال و هفت گردان گارد ملی کاهش داد.

کاپیتان ارتش پیتر میچل در مقاله ای برای موسسه جنگ مدرن وست پوینت نوشت: « SHORADتا سال 2014، برای همه مقاصد، رسما منقرض شد.»

از آن زمان، ارتش اقداماتی را برای مقابله با تهدید پهپادها انجام داده است. ارتش دفتر پنتاگون را رهبری می‌کند که وظیفه مبارزه با پهپادهای کوچک را دارد و در سال 2024 یک آکادمی آموزشی ضد پهپاد در فورت سیل راه‌اندازی خواهد کرد.

این آکادمی در حال آزمایش انواع مختلف دفاع از جمله سلاح‌های مایکروویو از Epirus است.

در سال 2021، اولین واحد ارتش M-SHORAD را تحویل گرفت، یک سیستم پدافند هوایی کوتاه‌برد نصب‌شده بر استرایکر، که دارای چهار موشک استینگر و یک توپ خودکار است.

ارتش قصد دارد 144 M-SHORADS را که برای چهار گردان کافی است، در میدان بیاورد.

ارتش همچنین خرید سه نوع سیستم پارازیت پهپاد دستی را تایید کرده است. مشخص نیست که چه تعداد از ‌آن‌ها به میدان می‌روند. سازنده یک سیستم تایید‌شده، DroneBuster، گزارش می‌دهد که 2000 دستگاه را به «مشتریان نظامی و مجری قانون در سراسر جهان» فروخته است.

ارتش همچنین دارای سیستم یکپارچه نابودی پهپادهای آهسته و کوچک (M-LIDS ) است که در حال حاضر در ‌‌‌‌غرب‌آسیا  مستقر است.

در ماه آوریل، آرون هانکینز گفت که ارتش می‌خواهد 9 لشکر را با پنج مجموعه MLIDS تجهیز کند و از سال آینده سیستم‌های میدانی را آغاز خواهد کرد.

رهبران ارتش که تا حدی از گزارش‌های مربوط به جنگ اوکراین تحریک شده‌اند، می‌گویند که در حال کار بر روی یک استراتژی جدید ضدپهپادی هستند.

«کریستین ورموث» -وزیر ارتش در اندیشکده CSIS -گفت: «احتمالاً باید با واحدهای مانور خود ‌‌‌‌پدافند هوایی ارگانیک داشته باشیم تا بتوانیم در برابر پهپادها دفاع کنیم.»

داگ بوش، دستیار وزیر ارتش در یک نشست مطبوعاتی در ماه سپتامبر گفت: «ارتش به‌شدت در حال تماشای انواع جنگ‌های پهپادی و ضد پهپادی در اوکراین است و بهترین تلاش خود را برای گنجاندن این درس‌ها در برنامه‌های آینده خود انجام می‌دهد».

سرهنگ دوم ریچارد برنان، که در یک رویداد آموزشی تحت رهبری ارتش در ماه سپتامبر شرکت کرد، گفت: برخی در ارتش می‌خواهند استراتژی‌های ضدپهپادی را در هر سطح فرماندهی اضافه کنند.

تهدید پهپادها بسیار شایع خواهد بود. این باید چیزی باشد که شما در پایین‌ترین سطح برای آن برای دفاع از آن انجام می‌دهید.»

کریس پرنین، دانشمند ارشد فیزیک در شرکت RAND که همچنین در رویداد آموزشی در ماه سپتامبر شرکت کرده است، گفت: مشکل اینکه آمریکا به چه تعداد سیستم ضد پهپاد نیاز دارد، یک «سوال کلیدی» برای ارتش است.

در همین حال، تعداد تسلیحات وارد‌شده به احتمال زیاد بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز است. طرح‌های پدافند هوایی گذشته به هر لشکر ارتش، گردان‌های ‌‌‌‌پدافند هوایی کوتاه‌برد اختصاصی خود را می‌داد.