loader image

جستجو

What is the Democrats' second plan for Biden

هیل:
طرح دوم دموکرات‌ها برای بایدن چیست؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «هیل» در مطلبی ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به بررسی این سوال پرداخت که طرح دوم دموکرات‌ها برای بایدن چیست؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه هیل در مطلبی به‌قلم «شلدون جیکوبسون» نوشت:انتخابات ‌ریاست‌جمهوری 2024 نزدیک است که برای 5 نوامبر 2024 برنامه‌ریزی شده است.

در حالی که جمهوری‌خواهان به‌طور فعال برای جلب توجه و حمایت نامزدهای احتمالی تلاش می‌کنند، دموکرات‌ها به‌عنوان حزب فعلی در موقعیت متفاوتی قرار دارند و بایدن ‌‌به‌عنوان نامزد احتمالی آن‌ها دیده می‌شود.

با این حال، با توجه به سن بایدن که نزدیک به 81 سال است، دموکرات‌ها می‌دانند که رویدادهای ‌غیر‌منتظره می‌تواند آن‌ها را مجبور کند در سال آینده یک نامزد جایگزین را در نظر بگیرند.

اخیراً دو شخصیت دیگر، «رابرت کندی جونیور» و «ماریان ویلیامسون» به نامزدی حزب دموکرات ابراز علاقه کردند، اما کندی از آن زمان تصمیم گرفت ‌‌به‌عنوان یک چهره مستقل نامزد شود.

این نامزدها ‌‌به‌عنوان تهدید ‌‌‌قابل‌توجهی برای ‌رئیس‌جمهور فعلی در انتخابات آتی تلقی نمی‌شوند.

علاوه بر این، کرنل وست ‌‌به‌عنوان یک نامزد مستقل وارد رقابت شده است که چشم‌انداز را برای نامزدهای ‌غیر‌جمهوری‌خواه پیچیده‌تر کرده است.

«دین فیلیپس» نماینده دموکرات از مینه‌سوتا، با این استدلال که بایدن یک جایگزین ضعیف برای دونالد ترامپ است، از بایدن خواست نامزد دموکرات‌ها نباشد.

با این حال، اظهارات فیلیپس با انتقاد یا سکوت اکثر قانون‌گذاران دموکرات مواجه شد که به بایدن وفادار مانده‌اند. فیلیپس که در ابتدا خود را ‌‌به‌عنوان یک جایگزین احتمالی رد کرد، تمایل خود را برای خدمت در صورت نیاز نشان داده است، اگرچه او اذعان می‌کند که دیگران ممکن است مناسب‌تر باشند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان باشد، دیدگاه‌های معتدل او ‌‌به‌طور بالقوه می‌تواند مستقل‌ها و جمهوری‌خواهان لیبرال را جذب کند.

این سؤال مطرح می‌شود که اگر وضعیت سلامتی بایدن بدتر شود یا شرایط ‌غیر‌قابل پیش‌بینی رخ دهد، چه کسی می‌تواند وارد عمل شود. در میان فرمانداران، گرچن ویتمر از ایالت میشیگان به دلیل تجربه‌ای که در یک ایالت نوسان داشت، ‌‌به‌عنوان یکی از نامزدهای بالقوه ‌ریاست‌جمهوری نام برده شده است.

کامالا هریس، معاون ‌رئیس‌جمهور اغلب در این سناریوها مورد بحث قرار می‌گیرد، اما میزان محبوبیت او همچنان پایین است و او را به نامزدی نه چندان ایده‌آل تبدیل می‌کند. دیدگاه رهبری دموکرات در مورد نامزدی او نامشخص است.

در حالی که به نفع دموکرات‌هاست که بایدن را به‌عنوان نامزد خود داشته باشند، نگرانی‌ها در مورد سن و سلامتی او همچنان ادامه دارد. در نظر گرفتن پیشگیرانه انتقال برازنده به یک نامزد دیگر ممکن است در صورتی که در ماه‌های آینده به یک ضرورت تبدیل شود، گزینه معقولی باشد.

با توجه به اینکه هنوز چهار ماه دیگر به انتخابات مقدماتی باقی مانده است، مهم است که اکنون برای جلوگیری از بحران ساعت یازدهم که می‌تواند انتخابات را به جمهوری‌خواهان واگذار کند، آماده شوید.

بدترین سناریو برای دموکرات‌ها این است که بایدن در طول رقابت‌های مقدماتی یا در هفته‌های منتهی به روز انتخابات بیمار شود، زیرا این امر می‌تواند شک و تردیدهایی را در مورد توانایی او برای خدمت و حمایت بالقوه جمهوری‌خواهان ایجاد کند.

در حالی که دموکرات‌ها عمدتاً در مورد این موضوع سکوت می‌کنند، پشت درهای بسته، طرح دوم طراحی شده است و افراد آماده هستند تا در صورت لزوم وارد عمل شوند. با توجه به مخاطرات بالا، داشتن برنامه‌های احتمالی برای جلوگیری از به خطر انداختن امیدهای انتخاباتی آن‌ها ضروری است.