loader image

جستجو

Can the West provide for Ukraine and Israel at the same time

کریدل»:
آیا غرب می‌تواند همزمان  اوکراین و اسرائیل را تأمین کند؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «کریدل» در گزارش تازه خود با اشاره به حمله نظامی بی‌سابقه حماس به اسرائیل، به بررسی این سوال پرداخت که آیا غرب می‌تواند همزمان اوکراین و اسرائیل را تامین کند؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه کریدل در گزارش تازه خود به‌قلم «ویلیام ون واگنن» نوشت: تنها سه روز پس از آن که مقاومت فلسطین به رهبری حماس حمله نظامی بی‌سابقه‌ای را علیه پست‌ها و شهرک‌های نظامی اسرائیل از طریق زمین، دریا و هوا آغاز کرد،

مقامات اسرائیلی شروع به التماس از حامیان آمریکایی خود برای تسلیحات اضافی کردند.

به گفته یکی از مقامات ارشد پنتاگون، «دولت بایدن در حال افزایش تسلیحات به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است و در پاسخ به درخواست‌های فوری مقامات اسرائیلی برای کمک، به‌سرعت ‌پدافند هوایی و مهمات ارسال می‌کند.»

اما سؤال مهم این است که آیا آمریکا می‌تواند تعهد خود را به دو منازعه وجودی مهم که شامل متحدانی حیاتی در دو جغرافیای جداگانه است، حفظ کند؟

پاسخ به‌احتمال زیاد خیر است. واشنگتن در حال حاضر بیش از 100 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین برای مبارزه با روسیه اختصاص داده است و اکنون با بدهی ملی از کنترل خارج شده و تورم افزایش‌یافته مواجه است.

قرار بود جنگ اوکراین آسان‌تر شود، اما آمریکا در حال مبارزه برای حمایت از اوکراین در یک جنگ فرسایشی خونین است.

در حالی که اوکراین با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است، قدرت‌های غربی خود را با کمبود تسلیحات موجود برای ارسال به کی‌یف می‌بینند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تنها چند روز پس از درگیری با حماس و جهاد اسلامی فلسطین [PIJ] برای دریافت تسلیحات از آمریکا التماس می‌کند.

این مسئله برای حامیان دولت اشغالگر نگران‌کننده است، زیرا با توجه به اینکه هنوز هیچ‌یک از اعضای دیگر محور مقاومت از جمله حزب‌الله، سوریه، انصارالله، یگان‌های حشد الشعبی و ایران هنوز رسماً وارد درگیری نشده‌اند.

این به‌معنای یک فاجعه در تأمین نیازهای اسرائیل و حتی در بدترین حالت خود آمریکاست.

از طرف دیگر روسیه و ایران امروز دارای قابلیت‌های صنعتی برای تولید نیروی نظامی هستند که آمریکا و ناتو نمی‌توانند در اختیار متحدان خود در تل‌آویو یا کی‌یف قرار دهند.

برای تل‌آویو، غزه همیشه میوه‌ای آویزان بوده است یا کیسه بوکسی که در مواقعی که نیاز دارد ‌به‌دنبال آن بیافتد.

اما امروز، یک گام اشتباه، یک موشک با هدف اشتباه، اسرائیل را با یک جنگ منطقه‌ای روبرو خواهد کرد که نمی‌تواند برای بلندمدت در آن موفق شود.