loader image

جستجو

The,Emiri,Diwan,,Or,Emir's,Palace,,In,Central,Doha,,Qatar,

نشنال اینترست:
واشنگتن به رویکرد جدیدی در قبال قطر نیاز دارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در مطلب تازه خود ضمن اشاره به اینکه قطر میزبان و تاملی مالی رهبر حماس است، تاکید کرد: واشنگتن به رویکرد جدیدی در قبال قطر نیاز دارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در مطلب تازه خود به‌قلم «رابرت سیلورمن» نوشت: جنایات این هفته در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) باید آمریکا را وادار کند که شریک خلیج‌فارس خود را برای کاهش بودجه تروریسم تحت فشار قرار دهد.

کشتار غیرنظامیان حماس در 7 اکتبر، کشور قطر را که میزبان و تأمین مالی رهبری حماس است، تحت نظارت جدید قرار می‌دهد.

چشم‌انداز قطر از خود این است که یک کارآفرین بین‌المللی است که به روی همه باز است.

با این حال، یک جنبه تاریک برای سیاست دوحه وجود دارد و آن اجازه دادن به بازوهای سیاسی سازمان‌های تروریستی برای اقامت و شکوفایی در خاک خود است.

سال‌هاست که آمریکا و غرب با این جنبه از سیاست قطر مخالفتی ندارند.

اما میزبانی قطر از حماس اکنون موضوع دیگری است.

قتل‌های وحشیانه حماس در آخر هفته گذشته برخی چیزها را، به بیان ساده، در غرب‌آسیا تغییر خواهد داد و یکی از آن‌ها باید کمک مالی قطر و خلیج‌فارس به سازمان‌های تروریستی بنیادگرا باشد.

به طور خاص، قطر باید با اخراج رهبری سیاسی حماس، متوقف کردن تمام تامین مالی رسمی حماس و مسدود کردن حساب‌های سازمان‌های تروریستی در سیستم بانکی خود، جلوتر از آنچه پیش می‌آید، باشد.

من از سال 1997 تا 2000 به عنوان یک افسر سیاسی سفارت آمریکایی به طور منظم با رهبران اخوان‌المسلمین در قاهره ملاقات می‌کردم.

برخی از رهبران آن‌ها پیچیده و تحصیل کرده هستند.

همه آن‌ها یک نسخه توتالیتر، برتری‌طلب و خشونت‌آمیز از اسلام را پنهان می‌کنند که تنها زمانی ظاهر می‌شود که قدرت را بدست آورند.

جهان پس از 7 اکتبر تغییر کرده است. خود جامعه باز قطر ممکن است توسط سم اسلامگرای اخوان‌المسلمین تهدید شود. نخبگان حاکم قطر ظاهرا معتقدند که می‌توانند اخوان‌المسلمین را کنترل کنند و آن را ابزاری برای گسترش نفوذ قطر می‌دانند.

خبر خوب این است: به‌رغم تمام شکست‌های جمعی ما تا به امروز، اکنون جهان از این خطر بیدار شده است. قطر به عنوان یک بازیکن باهوش و زیرک در صحنه جهانی، باید زودتر وارد عمل شود.

آمریکا تنها ذینفع از پایگاه العدید نیست. قطر حضور نظامی قابل‌توجهی از آمریکا دریافت می‌کند.

قطر برای چندین دهه شریک امنیتی آمریکا در خلیج‌فارس بوده است و مطمئناً نمی‌خواهد به دولت حامی تروریسم تبدیل شود.