loader image

جستجو

Netanyahu has failed

دیلی بیست:
نتانیاهو شکست خورده است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «دیلی بیست» در یادداشت خود با اشاره به شکست دولت نتانیاهو در سیاست، نوشت: اگر تهاجم اسرائیل به غزه منجر به تلفات بیشتر فلسطینی‌ها شود، برای سعودی‌ها بسیار سخت خواهد بود که برای مدت طولانی وارد توافقی با دولت یهود شوند.

فهرست مطالب

به گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه دیلی بیست در یادداشت خود به‌قلم «دیوید روتکف» نوشت: بحران ناشی از حملات وحشیانه حماس به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در 7 اکتبر در مرحله بسیار حساسی قرار دارد.

در حالی که غزه در انتظار تهاجم تمام‌عیار اسرائیل است(رژیم صهیونیستی) ، ایران و نیروهای نیابتی آن لفاظی‌های تهدیدآمیز خود را به صدا در می‌آورند و آمریکا در حال انتقال گروه جنگی دیگری به منطقه است.

سؤالات عمده‌ای در مورد ماهیت، دامنه و پیامدهای جنگ تروریست‌ها مطرح می‌شود.

مورد دیگر این است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  نیز تقریباً قطعی است که سرنگون می‌شود.

از آنجایی که شرارت تروریست‌ها و تلفات انسانی جنایات آن‌ها هر روز آشکارتر می‌شود، اندیشیدن بر اساس برندگان و بازندگان سیاسی یا حتی مانورهای ژئوپلیتیک تقریباً کوچک به نظر می‌رسد.

اما از آنجایی که نقش رهبران و نقش بازیگران منطقه‌ای چنین پیامدهای عمیقی برای زندگی میلیون‌ها نفر دیگر داشته و خواهد داشت، ضروری است که بدانیم چگونه حمله در پایان هفته اول اکتبر ممکن است چشم‌انداز این کشور را تغییر داده باشد.

به نظر می‌رسد که بیش از دو دهه تسلط نتانیاهو بر سیاست اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  سرانجام در حال پایان است.

نظرسنجی‌ها نشان داد که از هر 10 اسرائیلی نزدیک به 9 نفر این حمله تروریستی را نتیجه شکست دولت نتانیاهو می‌دانند.

یکی از سربازان کهنه‌کار اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به من گفت: «راستش بگویم، من حتی مطمئن نیستم که او به پایان جنگ برسد».

چند هفته آینده مملو از خطرات است. غزه پرجمعیت است و نگرانی در مورد تلفات احتمالی غیرنظامیان بسیار زیاد است.

تیم بایدن بارها از اسرائیلی‌ها خواسته است که مراقب قوانین بین‌المللی باشند.

یکی دیگر از عوامل توسط بلینکن در جلسات مطرح شد، احتمال گسترش درگیری بود. ایران، حامی دیرینه حماس، لفاظی‌ها و اقدامات خود را تشدید می‌کند و نشان می‌دهد که نقشی فعال در حفاظت از نیابتی خود خواهد داشت.

اگر تهاجم اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به غزه منجر به تلفات بیشتر فلسطینی‌ها شود، برای سعودی‌ها بسیار سخت خواهد بود که برای مدت طولانی وارد توافقی با اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  شوند.

در همین راستا، انگیزه دولت نتانیاهو برای الحاق شهرک‌های بیشتر در کرانه باختری و اتخاذ سیاست‌های تهاجمی‌تر در کرانه باختری، اکنون به‌عنوان منحرف کردن توجه دولت از نگرانی‌های امنیتی مرتبط با غزه دیده می‌شود.