loader image

جستجو

The deployment of air defense units of the army in West Asia

میلیتری:
استقرار یگان‌های پدافند هوایی ارتش در ‌‌‌غرب‌آسیا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «میلیتری» در مطلب تازه خود با اشاره به استقرار یگان‌های پدافند هوایی ارتش در غرب آسیا، نوشت: استقرار پدافند هوایی در حالی صورت گرفت که مقامات پنتاگون جزئیات جدیدی را در مورد افزایش حملات پهپادی و موشکی به پایگاه‌های آمریکا در منطقه از هفته گذشته فاش کردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه میلیتری در مطلب تازه خود به‌قلم «کنستانتین توروپین» نوشت: پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که واحدهای ‌پدافند هوایی ارتش که در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس در منطقه مستقر می‌شوند از فورت بلیس در تگزاس، فورت لیبرتی در کارولینای شمالی و فورت سیل در اوکلاهاما آمده‌اند.

این یگان‌ها پس از ده‌ها حمله پهپادی و موشکی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه در هفته گذشته که پنتاگون آن‌ها را به گروه‌های نیابتی‌های ایران نسبت داده است، سامانه‌های موشکی پاتریوت و یک سامانه‌ دفاعی در ارتفاع بالا را به منطقه می‌آورند.

ان‌بی‌سی نیوز شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که 21 نفر از پرسنل نظامی آمریکایی در این حملات زخمی شده‌اند، اما میلیتری نمی‌تواند فوراً آن را تأیید کند.

بیش از 2 هزار نیروی آمریکایی نیز توسط لوید آستین، وزیر دفاع، ‌به‌عنوان نمایش دیگری از حمایت از اسرائیل آماده اعزام شدند.

استقرار پدافند هوایی در حالی صورت گرفت که مقامات پنتاگون جزئیات جدیدی را در مورد افزایش حملات پهپادی و موشکی به پایگاه‌های آمریکا در منطقه از هفته گذشته فاش کردند.

روز دوشنبه، پنتاگون ایران و گروه‌هایی را که در منطقه از آن‌ها حمایت می‌کند، مقصر این حملات دانست و گفت که انتظار دارد با طولانی شدن جنگ خونین اسرائیل و غزه، این تهدید افزایش یابد.

یک سخنگوی نیروی دریایی روز دوشنبه به میلیتری گفت که گروه آماده آبی-خاکی Bataan که 26 MEU را حمل می‌کند، در منطقه خلیج عمان بوده و عملیات ناوبری آزادی را انجام می‌دهد.

اسمیت روز دوشنبه هنگام سخنرانی در مراسم یادبود چهلمین سالگرد بمباران پادگان تفنگ‌داران دریایی در بیروت به جمعیت گفت: «تفنگ‌داران دریایی که اکنون در منطقه مستقر شده‌اند در صورت نیاز، سلاح‌های جنگی را با خود بیاورند.»

رایدر روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که موشک‌های کروز حمله زمینی که کارنی سرنگون کرد، بردی داشتند که «احتمالاً بیش از 2 هزار کیلومتر بود» که باعث می‌شود آن‌ها کاملاً قادر به حمله به اسرائیل باشند.

علاوه بر موشک‌های پدافند هوایی ارتش، هواپیماهای جنگنده اف-16 Fighting Falcon از اسکادران جنگنده 119 گارد ملی نیوجرسی به غرب‌آسیا وارد شدند. رایدر گفت که این واحد روز سه‌شنبه وارد غرب‌آسیا شد.