loader image

جستجو

Problems of the industrial base of the Ministry of Defense

تگزاس نشنال سکیوریتی ریویو:
مشکلات پایگاه صنعتی وزارت دفاع

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «تگزاس نشنال سکیوریتی ریویو» در گزارش خود به بررسی مشکلات پایگاه صنعتی وزارت دفاع پرداخت و تاکید کرد: موفقیت در بازار دفاعی با موفقیت ارتش مرتبط است و همسویی سیاست‌های دولت با شرکت‌ها می‌تواند به ایجاد محیطی مساعد، برای فناوری و خدمات مخرب کمک کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، موسسه در گزارش خود به‌قلم «جف دکر» «نوح شینبام» نوشت: وزارت دفاع، استراتژی صنعتی دفاع ملی را با هدف تقویت پیوند بین یک پایگاه صنعتی دفاعی سالم و قدرت نظامی آمریکا منتشر کرده است.

این استراتژی نیاز شرکت‌ها را برای تبدیل فناوری‌های تجاری مخرب به قابلیت‌های دفاعی در مقیاس وسیع تأیید می‌کند.

وزارت دفاع توانایی خود را برای مشارکت با شرکت‌های تجاری با ایجاد سازمان‌ها و برنامه‌های جدید برای کمک به پرسنل دفاعی برای دسترسی به فناوری‌های مربوط به دفاع افزایش داده است.

با این حال، چالش‌هایی مانند «دره مرگ» که در آن هزاران شرکت، سالانه بازار دفاعی را ترک می‌کنند و کاهش 43 درصدی کسب ‌وکارهای کوچک در پایگاه‌های صنعتی دفاعی همچنان باقی است.

این استراتژی بر زنجیره‌های تامین انعطاف‌پذیر و خرید انعطاف‌پذیر تمرکز دارد که مستقیماً با تمایل دولت آمریکا برای جذب شرکت‌های تجاری برای آوردن قابلیت‌های خود به بازار دفاعی مرتبط است.

آمریکا در انتقال از قابلیت‌های تجاری جدید به قابلیت‌های دفاعی گسترده با چالش‌هایی مواجه است که می‌تواند منجر به از دست‌دادن علاقه شرکت‌ها و از دست دادن صبر سرمایه‌گذاران شود.

یک نظرسنجی که در اکتبر و نوامبر 2023 انجام شد، پنج چالش کلیدی را که شرکت‌ها هنگام کار با وزارت دفاع با آن روبرو هستند یعنی قطع ارتباط بین شرکت‌ها و خریداران، عدم آمادگی برای برآورده کردن الزامات دولت فدرال، موضع قاطعانه دولت در مورد حقوق مالکیت معنوی و مشکل در دریافت مجوزهای امنیتی و دسترسی به محیط‌های طبقه‌بندی‌شده، نشان داد. این‌ها شامل انواع مختلفی از شرکت‌ها می‌شود که به تاکتیک‌های متفاوتی نیاز دارند،

این مطالعه بینش‌هایی را در مورد نیازهای شرکت‌ها و توصیه‌هایی برای بهبود توانایی دولت آمریکا برای اتخاذ فناوری‌های تجاری ارائه می‌دهد. این نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که به‌طور انحصاری با بازار فدرال سروکار دارند، بیشتر بر دریافت سریع‌تر قراردادها متمرکز هستند.

به‌طوری که 44 درصد از پاسخ‌دهندگان دارای قراردادهای عملیاتی و نگهداری یا تدارکات و 42 درصد با بیش از 15 سال تجربه دولتی، تصمیم به کاهش زمان صرف شده توسط دولت دارند.

وزارت دفاع آمریکا باید کتاب سالانه انتقال را منتشر کند که در آن مسیرهای انتقال موفقیت‌آمیز شرکت را شرح دهد تا به شرکت‌ها کمک کند تا انتقال فناوری را از آزمایش به تولید در مقیاس کامل تکرار کنند.

این کتاب باید شامل مطالعات موردی باشد و بر اساس حوزه فناوری، خدمات و سایر عوامل کلیدی سازماندهی شود.

اکثر پاسخ‌دهندگان معتقدند که دفاتر برنامه برای انتقال موفقیت‌آمیز جوایز آزمایشی به قراردادهای تولید بسیار مهم هستند.

آن‌ها معتقدند که کسب و کارها به روابط بلندمدت با دولت امیدوارند و داشتن چشم انداز روشن و همسویی با سهامداران کلیدی، برای موفقیت ضروری است.

افسران قراردادی اغلب به‌عنوان مانعی برای خریدهای موفق تلقی می‌شوند، اما آن‌ها در تبدیل هدایت استراتژیک به عمل بسیار مهم هستند.

برای بهبود توانایی دولت در ارتباط شرکت‌ها با خریداران، وزارت دفاع باید فرصت‌های بیشتری را برای همکاری با دفاتر برنامه قبل از اعطای قرارداد ایجاد کند.

اکثر پاسخ‌دهندگان هیچ‌گونه مجوز دولتی یا گواهینامه‌ای مانند یک مرجع برای فعالیت ندارند و 43 درصد از آن‌ها فاقد هرگونه مجوز هستند. نزدیک به نیمی از کسانی که مجوز یا گواهینامه دریافت کرده‌اند، دارای قرارداد عملیات و نگهداری یا تدارکات هستند.

دولت در آماده‌سازی شرکت‌ها برای تولید بدون ایجاد موانع جدید با چالش‌هایی مواجه است.

یک راه‌حل این است که پس از دریافت یک قرارداد آزمایشی، یک چک لیست انطباق به شرکت‌ها ارائه شود، مشابه اینکه چگونه سرمایه‌گذاران خطرپذیر نقاط عطف را برای انتقال از یک دور تامین مالی به دور بعدی تعیین می‌کنند.

مذاکرات حقوق مالکیت معنوی منبع مشترک اصطکاک بین شرکت‌ها و دولت است.

شرکت‌ها اغلب با هزینه‌های ‌‌قابل‌توجهی برای مذاکره با دولت مواجه می‌شوند، یا با خطر از دست دادن فناوری خود یا استخدام وکیل برای مالکیت معنوی مواجه می‌شوند.

دولت اغلب خواهان حقوق مالکیت معنوی به‌طور سختگیرانه برای به حداقل رساندن ریسک درک‌شده یا برداشت‌های متفاوت از آنچه می‌خرند، در مقابل آنچه شرکت‌ها می‌فروشند، است.

دولت آمریکا در دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده که مهم‌ترین مانع برای ورود شرکت‌ها به بازار دفاعی است، با چالش مهمی مواجه است.

دسترسی به محیط‌های طبقه‌بندی‌شده یک مانع بزرگ است، زیرا شرکت‌ها را از پیشنهاد فرصت‌های جدید و ارائه قراردادهای موجود باز می‌دارد. 44 درصد از پاسخ‌‌دهندگان دسترسی به محیط‌های طبقه‌بندی شده را به‌عنوان بزرگترین مانع برای همکاری با دولت رتبه بندی کردند.

وزارت دفاع باید برای همگامی با دشمنان و دستیابی به فناوری‌های تجاری پیشرفته، مشارکت‌های قوی تری با انواع شرکت‌ها ایجاد کند.

برای دستیابی به این هدف، این وزارتخانه باید افسران امنیتی، متخصصان امنیت صنعتی، و افسران رابط آژانس امنیت دفاعی و ضد جاسوسی را در واحدهای نوآوری مانند AFWERX یا واحد نوآوری دفاعی مستقر کند.

این نظرسنجی پنج چالش را نشان می‌دهد که شرکت‌های تجاری با دولت آمریکا با آن‌ها مواجه هستند که می‌توانند استراتژی‌های وزارت دفاع برای کاهش این موانع را آگاه کنند. موفقیت در بازار دفاعی با موفقیت ارتش مرتبط است و همسویی سیاست‌های دولت با شرکت‌ها می‌تواند به ایجاد محیطی مساعد، برای فناوری و خدمات مخرب کمک کند.