loader image

جستجو

America becomes the leader of the world economy again

شورای روابط خارجی  (CFR):
آمریکا دوباره رهبر اقتصاد جهان می‌شود

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «شورای روابط خارجی  (CFR)» نوشت : آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، سیستم اقتصادی بین‌المللی را ایجاد کرد، اما یک چیز در دهه 1970 تغییر کرد و حمایت از نقش آمریکا ‌به‌عنوان رهبر و قهرمان نظم اقتصادی بین‌المللی را از بین برد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، موسسه  شورای روابط خارجی (CFR)، جدیدترین ابتکار عمل خود را با نام RealEcon با هدف بازبینی رهبری اقتصادی آمریکا راه‌اندازی کرده است.

«متیو گودمن» همکار برجسته و مدیر مرکز مطالعات ژئواکونومیک گرینبرگ در CFR، این بحث را رهبری خواهد کرد.

گودمن قبلا ‌به‌عنوان معاون ارشد رئیس‌جمهور در امور اقتصادی، رئیس سایمون در اقتصاد سیاسی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، مدیر اقتصاد بین‌الملل در کارکنان شورای امنیت ملی، معاون وزیر امور اقتصادی در وزارت امور خارجه و یک اقتصاددان بین‌المللی خدمت کرده است.

در وزارت خزانه‌داری آمریکا هدف از این طرح بحث درباره نقش آمریکا در اقتصاد بین‌الملل و اهمیت آن برای منافع آمریکا است.

آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، سیستم اقتصادی بین‌المللی را ایجاد کرد، اما یک چیز در دهه 1970 تغییر کرد و حمایت از نقش آمریکا ‌به‌عنوان رهبر و قهرمان نظم اقتصادی بین‌المللی را از بین برد.

سخنران در مورد فرسایش تجارت و سرمایه‌گذاری در اقتصاد آمریکا بحث می‌کند، موضوعی که تمرکز اصلی سیاست در واشنگتن بوده است. آن‌ها قصد دارند از طریق پروژه‌ای به این موضوع رسیدگی کنند که تجارت، سرمایه‌‌گذاری، کمک‌های خارجی و امنیت اقتصادی را بررسی می‌کند.

سخنران درباره یک نظرسنجی با استفاده از فناوری برای جمع‌آوری بازخورد در مورد نظرات مردم در مورد تجارت بین‌المللی بحث می‌کند.

هدف این نظرسنجی جلب نظر 88 درصد از پاسخ‌دهندگان است که آن را تا حدودی خوب می‌دانند. سخنران کسانی را که به گزینه تا حدودی بد رای داده‌اند به چالش می‌کشد، تا دست خود را بالا ببرند و دلایل خود را توضیح دهند.

سخنران تأثیر منفی اتکای بیش از حد بر تجارت خارجی در آمریکا، به‌‌ویژه در صنایع داروسازی و نیمه‌هادی‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد.

آن‌ها بر عرضه محدود داروهای خاص برای بیماران مبتلا به ADD به دلیل چالش‌هایی که در تهیه مواد تشکیل‌دهنده از خارج از آمریکا وجود دارد، تاکید می‌کنند.

سخنران همچنین به منطقه مونرو کانتی، نیویورک اشاره می‌کند که توسط دولت بایدن و هریس ‌به‌عنوان مرکز فناوری برای ثبات زنجیره تامین نیمه‌هادی‌ها و تولید، تعیین شده است.

سخنران در مورد وابستگی غیرطبیعی به بزرگسالان و شکست احتمالی اقتصاد آمریکا به دلیل این وابستگی بحث می‌کند. آن‌ها اشاره می‌کنند که برون‌سپاری برای بخش کشاورزی فلوریدا، به‌‌ویژه در تجارت و صادرات بین‌المللی مفید بوده است.

سخنران از اریک می‌خواهد که به نکات مطرح‌شده در مورد ارزش‌گذاری صنعت فولاد برای تعرفه‌های ترامپ پاسخ دهد. او اشاره می‌کند که بیشتر مردم در ایالت او معتقدند تعرفه‌های هدفمند برای محافظت از برخی شرکت‌های آمریکایی موجه است.

دولت‌ها اغلب برای حفظ منافع مردم و کسب درآمد بر کالاها تعرفه وضع می‌کنند.

با این‌حال، این می‌تواند کوته‌بینانه باشد زیرا می‌تواند در بلندمدت برای اقتصاد هزینه داشته باشد. تعرفه‌ها می‌تواند اثراتی مانند گران‌شدن نهاده‌هایی مانند فولاد داشته باشند.

صنایع نساجی و فولاد به‌شدت یارانه می‌گیرند و آمریکا کم هزینه‌ترین تولید‌کننده در جهان است.

سخنران در مورد کمک‌های خارجی، به‌‌ویژه نظرات شهروندان در پاین بلوف، آرکانزاس را مورد بحث قرار می‌دهد. آن‌ها اعتقاد خود را به کمک‌های خارجی ابراز می‌کنند.

کمک‌های خارجی ابزاری حیاتی برای آمریکا است، زیرا نه تنها خطر تروریسم را کاهش می‌دهد، بلکه باعث رشد اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه می‌شود.

این به آمریکایی‌ها کمک می‌کند تا کالاهای خود را به بازارهای دیگر خارج از کشور توسعه دهند و به آمریکا شهرت جهانی ببخشند.

سخنران در مورد تصمیم دولت آمریکا برای محدود کردن سرمایه‌‌گذاری با چین بحث می‌کند، موضوعی که مورد بحث بوده است. اکثر پاسخ‌‌دهندگان، حدود 90 درصد، از محدود کردن سرمایه‌گذاری با چین، با وجود نگرانی در مورد آسیب احتمالی به مالکیت معنوی آمریکا، حمایت می‌کنند.

بحث حول محور سرمایه‌گذاری در چین، مالکیت معنوی و پتانسیل خروج شرکت‌های آمریکایی از این کشور به دلیل رشد آهسته، شرایط دشوار بازار و سیاست‌های انگیزشی بالقوه است.

«جان کورتز» ناظری از شهرستان بوکانان و آیووا، در مورد تأثیر سرمایه‌گذاری چین بر صنعت کشاورزی و امنیت ملی بحث می‌کند.

او نگران است که چین بتواند اقتصاد کشاورزی آمریکا را تعطیل کند و تولید در کارخانه‌ها را متوقف کند.

سخنران با تمرکز بر محدودیت‌های دولت آمریکا در توانایی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری یا تجارت با چین، با محدودیت‌های سرمایه‌‌گذاری چین مخالف است.

سخنران طرفدار کمک‌های خارجی هدفمند است، اما در مورد دادن پول مالیات‌دهندگان به مکان‌هایی که به دلیل ناآرامی‌ها یا وضعیت پناهندگی نیاز دارند، هشدار می‌دهد.

بحث حول محور پیشرفت خودروهای الکتریکی در چین است که اکنون با هزینه کمتری نسبت به تسلا تولید می‌شوند.

این گام مهمی در جهت رسیدگی به تغییرات آب و هوایی است، اما نگرانی‌هایی را در مورد پایداری این وسایل نقلیه نیز ایجاد می‌کند. این گفت‌وگو همچنین به موضوع تغییر آب‌و‌هوا می‌پردازد که آمریکا در حال حاضر گام‌های مهمی در پرداختن به آن برداشته است.