loader image

جستجو

Biden does not want to continue helping Israel

نیوزویک:
بایدن تمایلی به ادامه کمک به اسرائیل ندارد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در یادداشت تازه خود با اشاره به تصمیم دولت بایدن از خودداری ارسال تسلیحات به اورشلیم،‌ تاکید کرد: در کوتاه‌مدت‌، اورشلیم باید تلاش کند تا روابط با بایدن را ترمیم و اطمینان حاصل کند که قطعات یدکی، سلاح‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه نیوزویک در یادداشت تازه خود به‌قلم «یاکوف کاتز» نوشت: دولت بایدن تصمیم گرفته است که از دادن تسلیحات به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خودداری کند که یک امر مهم در تاریخ ارتش این رژیم است.

این تصمیم بی‌شباهت به تأخیر در تحویل موشک‌های هلفایر در طول جنگ سال 2014 غزه یا تحویل جنگنده‌های اف-15 پس از بمباران رآکتور هسته‌ای اوسیراک در عراق توسط اسرائیل در سال 1981 نیست.

خشم دولت ریگان از بمباران راکتور هسته‌ای عراق محدود بود و مدت زیادی دوام نیاورد. در ماه دسامبر، قراردادهای دفاع استراتژیک بین دو کشور امضا شد.

در سال 2014، تأخیر در ارسال موشک‌های هلفایر حل شد، زیرا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال پایان دادن به جنگ بود و برای حمله بزرگ علیه تروریست‌های حماس در رفح یا حزب‌الله لبنان آماده نمی‌شد.

تفاوت اصلی بین دو دولت این است که در سال 2014، باراک اوباما ‌‌‌‌به‌طور علنی ناراحتی خود را از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ابراز نکرد ولی در مورد جو بایدن، او ناراحتی خود را از اسرائیل ابراز می‌کند و سیاست جدید خود را با صدای خودش و برای شنیدن همه از جمله حماس و حزب‌الله اعلام می‌کند.

آنچه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اکنون باید انجام دهد این است که تصمیمات و پیامدهای درازمدت آن بر ارتش و همچنین اتحادش با آمریکا را بررسی کند، اگر بایدن که خود را صهیونیست می‌خواند، بتواند این کار را با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) انجام دهد، روسای جمهور آینده این کار را انجام خواهند داد.

بمب‌هایی که به تعویق افتاده‌اند تنها یکی از موارد لیست بلندبالایی از آنچه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از آمریکا نیاز دارد است.

تنها کاری که باید انجام دهد این است که ارسال قطعات یدکی برای ناوگان نیروی هوایی اسرائیل (رژیم صهیونیستی)متشکل از اف-15، اف-35، اف-16، لاکهید سی-۱۳۰ هرکولس، بلک‌هاوکز و بوئینگ ای‌اچ-۶۴ آپاچی، گلف‌استریم جی ۵۵۰، تانکرهای سوخت‌رسان بوئینگ و غیره را متوقف کند.

به همین دلیل است که این اعلام بایدن زنگ خطری برای ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در راستای تحریم تسلیحاتی سال 1967 است که شارل دوگل قهرمان جنگ و رئیس‌جمهور فرانسه پس از جنگ 6 روزه بر اسرائیل تحمیل کرد.

تا آن زمان، فرانسه به‌عنوان تامین‌کننده اصلی تسلیحات اسرائیل خدمت می‌کرد یعنی نیروی هوایی با جت‌های جنگنده میراژ پرواز می‌کرد، کشورها ‌‌‌‌به‌طور مشترک در حال توسعه موشک‌های دوربرد بودند و اولین راکتور هسته‌ای اسرائیل با کمک فرانسه ساخته شد.

درس امروز برای اسرائیل (رژیم صهیونیستی)حیاتی است. در کوتاه‌مدت‌، اورشلیم باید تلاش کند تا روابط با بایدن را ترمیم و اطمینان حاصل کند که قطعات یدکی، سلاح‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

با نگاهی به آینده و در درازمدت، برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ضروری است که توانایی ساخت داخلی خود را برای سیستم‌ها و تسلیحاتی که ‌‌‌‌به‌طور سنتی از آمریکا به آن‌ها متکی است، توسعه دهد.

در سال 1967، پس از تصمیم دوگل، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) این درس را آموخت و شروع به سرمایه‌گذاری جدی در زمینه تحقیق و توسعه تسلیحات، رادارها، پهپادها، تانک‌ها و غیره کرد.