loader image

جستجو

Why has Biden turned from a friend to an enemy

کامنتری:
چرا بایدن از دوست به دشمن تبدیل شده است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه«کامنتری» در یادداشتی با اشاره به جنگ اسرائیل و حماس،‌ بررسی این سوال پرداخت که چرا بایدن از دوست به دشمن تبدیل شده است؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «جان پودهورتز» در یادداشتی به‌قلم « جان پودهورتز» نوشت: بایدن با تغییر 180 درجه‌ای موضع قاطع خود در کنار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در جنگ با حماس، روح خود را فدا کرد و از دادن سلاح‌هایی که خود ماه‌ها ‌به‌دنبال تحویل آن بود، خودداری کرد.

از ما خواسته می‌شود که دو چیز را باور کنیم؛ اول اینکه او مردی با وجدان است که نمی‌تواند آسیب بیشتری به فلسطینی‌های رنج دیده در رفح را تحمل کند و تصمیم‌گیری او مبنایی اخلاقی دارد.

مورد دوم اینکه در حالی که او هنوز بر این باور است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  حق دفاع از خود را دارد، اما به این فکر رسیده است که اقدامات اسرائیل بیش از حد بی‌پایه و اساس بوده است و هزینه محاصره رفح بسیار زیاد خواهد بود.
از دید بسیاری این چرخش بایدن از سیاست‌ حمایت‌طلبش به یک سیاست مانع به‌علت انتخابات آتی است.

بایدن به دلیل حمایتش از اسرائیل در دانشگاه‌های نخبه و در میشیگان که خانه 400 هزار عرب است، با اختلافات بسیاری مواجه است.

با این حال، اکثریت جوانان، از جمله اکثر آمریکایی‌های 18 تا 29 ساله، به جنگ غزه اهمیتی نمی‌دهند. طبق یک نظرسنجی از دانشگاه هاروارد، جنگ در رده پانزدهم از 16 موضوعی قرار دارد که مردم به آن اهمیت می‌دادند و تنها 2 درصد از 44 میلیون آمریکایی آن را به‌عنوان موضوع مهمی معرفی کردند.

مشکلات بایدن با رأی‌دهندگان جوان به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  یا فلسطین مربوط نمی‌شود، بلکه بیشتر به روابط مردمی و تمایل رسانه‌ها برای نگاه کردن به تندروهای چپ‌گرا به‌عنوان تنها نمایندگان واقعی عقاید جریان اصلی مربوط می‌شود.

این روزها انتقاد از اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  در سخنرانی‌های بایدن به یک امر روزمره تبدیل شده و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، خواستار برکناری نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  شده است.

این مانورهای سیاسی و عدم تأیید بمباران «بی‌رویه» اسرائیل برای قبولی در آزمون انتخابات کافی نیست. بایدن و تیمش برای به دست آوردن اعتبار یک اقتصاد در حال رشد مبارزه کرده‌اند، اما در این موضوع کسی قدردان او نخواهد بود.

این کارزار بایدن سوخت کافی برای حرکتش نیست و این مداخلات نسبت به نتانیاهو و حمایت ضمنی از اقدامات حماس یک لحظه شرم‌آور در تاریخ خواهد شد.