loader image

جستجو

The impact of the Gaza war on Biden's electoral chances

رویترز:
تاثیر جنگ غزه بر شانس انتخاباتی بایدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارش تازه خود از تاثیر جنگ غزه بر شانس انتخاباتی بایدن خبر داد و اعلام کرد: حمایت رای‌دهندگان جوان آمریکایی از بایدن نسبت به سال 2020 کاهش قابل‌توجهی داشته است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارش تازه خود خبر داد: به‌‌رغم خوش‌بینی مشاوران کاخ سفید درباره تاثیر ناچیز اعتراضات دانشجویی در تلاش انتخاباتی «جو بایدن» کارشناسان علوم راهبردی حزب دموکرات و سازمان‌دهندگان رای‌‌دهندگان جوان هشدار می‌دهند که ارزیابی نادرست درباره این وضعیت، می‌تواند به ضرر رئیس‌‌جمهور کنونی آمریکا در انتخابات پیش‌رو تمام شود.

تعدادی از مشاوران ارشد کاخ سفید مدعی‌اند که اعتراضات در سراسر دانشگاه‌های آمریکا علیه تهاجم نظامی اسرائیل در جنگ غزه به کاهش چشمگیر تعداد آراء حمایتی از جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر منجر نخواهد شد.

این ادعای مشاوران کاخ سفید در حالی مطرح می‌شود که برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند بسیاری از دموکرات‌ها عمیقا نگران سیاست رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال جنگ غزه هستند.

تعدادی از مشاوران بایدن به رویترز گفتند که آن‌ها به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرده‌اند از مداخله مستقیم با معترضان در محوطه‌های دانشگاهی پرهیز کند و مدعی‌اند که این اعتراضات آسیبی به کارزار انتخاباتی بایدن نخواهد زد.

بسیاری از مقامات آمریکایی که با انتخاب بین بایدن و ترامپ در انتخابات ماه نوامبر مواجه هستند، همچنان مدعی‌اند که حتی دموکرات‌هایی که مخالف سیاست آمریکا هستند، به بایدن رای خواهند داد.

به نوشته رویترز، این موضوع روز یکشنبه همزمان با سخنرانی بایدن در کالج مورهاوس و اعتراضات برخی از دانشجویان و هشدار رئیس دانشگاه درباره امکان توقف مراسم بار دیگر به کانون توجهات بازگشت.

برخی از مقامات آمریکایی مدعی‌اند که هزینه مسکن و تورم برای رای‌دهندگان جوان آمریکایی مهم‌تر است.

این درحالیست که برخی از مشاوران بایدن بی‌اعتنا به نتایج نظرسنجی‌ها ادعا می‌کنند که معترضان، فعالان سیاسی هستند و دانشجو محسوب نمی‌شوند.

نتایج نشان می‌دهد رقابت بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌های سراسری بسیار نزدیک است و ترامپ در ایالت‌های موسوم به میدان نبرد که در نتیجه انتخابات تعیین‌کننده هستند، برتری دارد.

در حوزه مسائل اقتصادی مانند تورم، ترامپ در جایگاه بالاتری نسبت به بایدن از دیدگاه رای‌دهندگان آمریکایی قرار دارد.

به نوشته رویترز، حمایت رای‌دهندگان جوان آمریکایی از بایدن نسبت به سال 2020 کاهش قابل‌توجهی داشته است.

اعتراضات علیه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون در بیش از 60 دانشگاه و کالج آمریکایی بروز کرده و باعث اختلال در مراسم‌هایی با حضور بایدن در سراسر این کشور شده است. این اعتراضات باعث شد دموکرات‌ها در ایالت‌های تعیین‌کننده در انتخابات به‌عنوان «غیرمتعهد» رای دهند و باعث اختلافات در حزب دموکرات شد.