loader image

جستجو

Can America's unique relationship with Israel continue

فارن افرز:
رابطه منحصر به فرد آمریکا با اسرائیل می‌تواند ادامه یابد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن افرز» در مقاله‌ای به بررسی این سوال پرداخت که رابطه منحصر به فرد آمریکا با اسرائیل می‌تواند ادامه یابد؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «دالیا شیندلین» مقاله‌ای در نشریه فارن افرز منتشر کرد که در آن آمده است:دولت بایدن انتقال یک محموله بمب 2 هزار پوندی به ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را متوقف کرد و این بزرگ‌ترین گامی است که آمریکا در دهه‌های اخیر برای مهار اقدامات اسرائیل برداشته است.

ژاین تصمیم نشان‌‌دهنده ناامیدی فزاینده از جنگ نزدیک به هشت ماهه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در غزه است.

با این حال، این اعلامیه شکاف حزبی فزاینده در داخل آمریکا را بر سر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برجسته کرد.

برخی از رهبران و رأی‌دهندگان دموکرات احساس کردند که دولت بیش از حد نسبت به رفتار اسرائیل افراط و تفریط دارد که به عقیده آن‌ها حمایت گسترده نظامی، مالی و سیاسی را فراهم کرد. از سوی دیگر، اعضای جمهوری‌خواه کنگره بایدن را «پیاده نظام حماس» و «دوست ناامن اسرائیل(رژیم صهیونیستی)» نامیدند.

واشنگتن به سنت خود در حمایت دو حزبی از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) افتخار می‌کند، اما شکاف حزبی سال‌هاست که در حال افزایش است.

رأی‌دهندگان دموکرات و آمریکایی‌های جوان‌تر نسبت به انکار حقوق بشر فلسطینی‌ها و خودمختاری ملی توسط اسرائیل(رژیم صهیونیستی) انتقاد می‌کنند، در حالی که جمهوری خواهان و محافظه‌کاران مذهبی حمایت از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را یک اصل اعتقادی و یک آزمون تورنسل (آزمایشی که منوط به چگونگی یک عامل است) سیاسی می‌دانند.

ائتلاف آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در طول سال‌ها با اختلافات متعددی روبرو بوده است، به‌طوری که اسرائیلی‌ها عموماً از آمریکایی‌ها عقب‌نشینی می‌کنند.

در سال 1977، جیمی کارتر علناً در مورد نیاز به یک سرزمین فلسطینی صحبت کرد که برای یهودیان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تحقیر‌آمیز بود.

این شکاف اهمیت درک روابط اساسی بین دو ملت را برجسته می‌کند، زیرا شکاف فعلی قابل‌توجه است و می‌تواند منجر به تنش یا بحران شود.

برای حداقل 15 سال، مطالعات عمیق گرایش‌های راستگرایانه را در میان یهودیان جوان اسرائیلی نشان داده است.

دو توضیح فوری برای این پدیده وجود دارد. یک توضیح موضوع جمعیت‌شناسی است؛

یهودیان جوان اسرائیلی بیشتر از دهه‌های قبل مذهبی هستند، زیرا خانواده‌های مذهبی تمایل به داشتن فرزندان زیادی دارند و یهودیان مذهبی نسبت به یهودیان کمتر مذهبی در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) راست‌گراتر هستند. د

وم محیط سیاسی در اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در دو دهه گذشته به‌شدت ناسیونالیستی بوده است، به‌طوری که جوانان اسرائیلی در کشوری جنگ‌زده رشد می‌کنند که در محاصره خشونت‌های مربوط به درگیری، از جمله درگیری‌های مکرر با حماس و حملات موشکی قرار دارند.