loader image

جستجو

Deterioration of British-Israeli relations

مطالعات امنیت ملی (INSS):
زوال روابط انگلیس و اسرائیل

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «مطالعات امنیت ملی (INSS)» در یادداشت تازه خود به بررسی زوال روابط انگلیس و اسرائیل پرداخت و نوشت: یهودی‌ستیزی در انگلیس پس از حملات اسرائیل به غزه افزایش یافت و باعث شد یهودیان انگلیس آسیب‌پذیرتر شوند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ موسسه موسسه مطالعات امنیت ملی (INSS) در یادداشت تازه خود به‌قلم «آزریل برمانت» نوشت: اعتماد بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و انگلیس به دلیل کارزار نظامی مداوم اسرائیل (رژیم صهیونیستی)بدتر شده است.

انگلیس به‌رغم اینکه یکی از قوی‌ترین متحدان اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در اروپا است، نسبت به جنگ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و عدم همکاری آن در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه ابراز نگرانی کرده است.

دولت انگلیس در حال بررسی ممنوعیت فروش تسلیحات به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است که به معنای عدم تأیید انگلیس بر اقدامات اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است.

قبل از حملات روز 7 اکتبر، روابط اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  با انگلیس رونق بیشتری داشت و انگلیس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای صادراتی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  پس از آمریکا بود. یهودی‌ستیزی در حزب کارگر تحت رهبری جرمی کوربین در انگلیس بسیار زیاد است و این انتقادهای نتانیاهو را برانگیخته است.

یهودی‌ستیزی در انگلیس پس از حملات اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به غزه افزایش یافت و باعث شد یهودیان انگلیس آسیب‌پذیرتر شوند.

رویدادهای یهودی‌ستیزانه بیشترین ارقام مشارکت را چندین سال گذشته ثبت کرده‌اند. لندن شاهد تظاهرات متعددی علیه جنگ اسرائیل در غزه بوده است و بسیاری خواستار نابودی اسرائیل و تجلیل از حماس شده‌اند. انتخابات انگلیس و رأی‌آوردن کاندیدهایی بر اساس میزان یهودی‌ستیزی آنان، دوقطبی‌ترین فضای ممکن را در لندن ایجاد کرده است. اکنون دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس یک چهره عمومی سیاسی است که در قبال جنگ غزه و موضعش محبوب شده است.

کامرون از اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   به دلیل عدم همکاری در اجازه دادن به کمک‌های بشردوستانه به غزه ناامید شده است و با دیگر اعضای دولت انگلیس مخالفت شدید خود را با شهرک‌سازی ابراز کرده و فروش تسلیحات به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   را متوقف کرده است.

با این حال، وکلای انگلیس این توصیه را علنی نکرده‌اند و بر دولت فشار آورده‌اند تا فروش اسلحه را متوقف کند.

ممنوعیت فروش تسلیحات توسط انگلیس در طول جنگ یوم کیپور یک شکست مهم در روابط بین دو کشور بود.

این ممنوعیت در سال 1994 پس از معاهده اسلو برداشته شد، اما این رابطه از آن زمان به بعد تکامل یافته است. اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   و انگلیس همکاری نزدیکی در زمینه سایبری و اطلاعات دارند و اسرائیل(رژیم صهیونیستی)   یک شریک کلیدی در ارتش پیشرفته انگلیس است. خطر فوری ممنوعیت فروش تسلیحات هرچقدر که کاهش یابد، با پیروزی افراد یهودی‌ستیز انگلیس می‌تواند بدتر شود.