loader image

جستجو

People,Gather,Near,A,Destroyed,Building,Following,An,Israeli,Air

فارن پالیسی این فوکس:
خط قرمز خونین بایدن در خصوص رفح

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی این فوکس» در یادداشتی با اشاره به خطرقرمز خونین بایدن در خصوص رفح، عنوان کرد: کشورهای کلیدی اروپایی به دلیل حمایت واشنگتن از اسرائیل(از واشنگتن انتقاد کردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن پالیسی این فوکس در یادداشتی به‌قلم «فیلیپس بنیس» نوشت:در روز 26 ماه می، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در یکی از وحشتناک‌ترین حملات هوایی تلفات جمعی در این حمله تقریباً هشت‌ماهه، به غیرنظامیان فلسطینی در اردوگاه آوارگان در شهر رفح حمله کرد.

این حملات که منجر به کشته شدن حداقل 45 نفر از جمله کودکان و مجروح شدن بیش از 200 نفر شد، پس از یک هفته زمانی انجام شد که دادگاه کیفری بین‌المللی، دولت‌های اروپایی و دیوان بین‌المللی دادگستری همگی رهبران اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به خاطر رفتارشان در جنگ غزه به چالش کشیدند.

روی هم رفته، این رویدادها انزوای عمیق آمریکا را به دلیل حمایت مستمر آن از دولت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) نشان داد.

اکنون دولت آمریکا با یک معضل مواجه است: آیا حمله اخیر اسرائیل عبور از خط قرمز تلقی می‌شود که در نهایت دولت بایدن را مجبور می‌کند در حمایت خود از کارزار پاکسازی قومی اسرائیل تجدید نظر کند؟

یا اینکه کاخ سفید بیشتر در آغوش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) خواهد رفت و با انزوای فزاینده جهانی مواجه خواهد شد؟

اسرائیل (رژیم صهیونیستی)قبلاً گفته بود که این منطقه امن خواهد بود.

حملات هوایی که ظاهراً دو رهبر حماس را هدف قرار داد، چادرهای پلاستیکی را که فلسطینی‌های آواره به‌دنبال حفاظت بودند، به آتش کشید.

ده‌ها فلسطینی که اکثراً زنان و کودکان بودند زنده زنده در آتش سوختند.

انزوای آمریکا عمیق‌تر شده است.

در دادگاه کیفری بین‌المللی، دادستان کل سرانجام از قضات خواست تا حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، و سه رهبر حماس را به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت صادر کنند.

بایدن اولین رئیس‌جمهوری نیست که دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید می‌کند.

کشورهای کلیدی اروپایی به دلیل حمایت واشنگتن از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از واشنگتن انتقاد کردند.

حمایت طولانی‌مدت آمریکا از «راه‌حل دو کشوری» هرگز اجازه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را قبل از موافقت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با آن نداده است. بنابراین این به رسمیت شناختن، تا حد زیادی نمادین است.

در حالی که دولت بایدن ممکن است بگوید که حمله در رفح از خط قرمز رئیس‌جمهور عبور نمی‌کند، به درستی خشم را در سراسر جهان برانگیخت و آمریکا را در سطح جهانی منزوی‌تر کرد.